اخبار حوادث ۱۲ مرداد ۹۹؛

محموله ۲۰ میلیاردی قاچاق در دشتستان کشف شد

مهم‌‎ترین اخبار حوادث امروز یکشنبه ۱۲ مرداد ۹۹ را اینجا بخوانید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مهم‌‎ترین اخبار حوادث امروز یکشنبه ۱۲ مرداد ۹۹ را در این بسته خبری بخوانید. 

 توقیف محموله ۲۰ میلیاردی قاچاق در دشتستان

فرمانده انتظامی استان بوشهر از توقیف یک دستگاه کامیون کشنده حامل انواع کابل و سوییچ قاچاق خبر داد.

سردار خلیل واعظی افزود: مأموران ایستگاه بازرسی شهید صلاحی در جاده خروجی شهرستان دشتستان هنگام کنترل وسایل نقلیه عبوری از یک دستگاه کامیون کشنده تریلر  ۳۲ هزار و ۹۳۰ عدد انواع کابل (Usb، Vga، Hdmi) و چهار هزار و ۶۵۰ عدد سوییچ دوربین‌های مدار بسته کشف کردند.

او با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی محموله کشف شده را ۲۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، بیان کرد: در همین زمینه یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده و تکمیل تحقیقات تحویل مراجع قضائی شد.

کشف ۳ میلیارد ریال کالای قاچاق از خودرو‌های شوتی در تنگستان

جانشین فرمانده انتتظامی استان گفت: با توقیف ۵ دستگاه خودرو سواری و وانت در شهرستان تنگستان، سه میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال کالای قاچاق کشف شد.

سرهنگ حیدر سوسنی ادامه داد: ماموران انتظامی، هنگام کنترل تردد خودرو‌های عبوری در جاده‌های شهرستان تنگستان، پنج دستگاه خودرو سواری تندرو (شوتی) و وانت را به ظن حمل کالای قاچاق متوقف کردند و با توجه به اینکه رانندگان مدرکی برای حمل کالا ارائه نکردند، خودروها به یگان منتقل شدند و در بازرسی از آن‌ها انواع لوازم خانگی، پوشاک، ۱۱۸ طاقه پارچه خارجی و موادغذایی کشف شد.

او افزود: این کالاها بعد از انتقال غیر قانونی از خارج  از کشور در حال انتقال به سایر نقاط استان و کشور بودند. 

جانشین فرمانده انتظامی استان با اشاره به دستگیری پنج متهم در این زمینه، بیان کرد: ارزش کالا‌های کشف شده بنا به نظر کارشناسان سه میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال ریال است.

کشف ۳۰ کیلوگرم موادمخدر در عملیات مشترک پلیس بوشهر و فارس

رئیس پلیس مبارزه باموادمخدر استان بوشهر از کشف ۳۰ کیلوگرم موادمخدر در عملیات مشترک پلیس بوشهر و فارس خبر داد.

سرهنگ عبدالرضا شبانی افزود: در پی تبادل اطلاعات صورت گرفته از طریق پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس و اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر مبنی بر اینکه دو قاچاقچی قصد انتقال مقادیری مواد مخدر از طریق جاده‌های استان را دارند، ماموران اداره عملیات ویژه با کسب آگاهی از زمان عبور مواد مخدر در قالب چند گروه عملیاتی برای دستگیری قاچاقچیان در جاده‌های استان مستقر شدند.

او ادامه داد: ماموران هنگام کنترل خودرو‌های عبوری، در یکی از جاده‌های شهرستان شیراز خودروی سواری حامل موادمخدر را که از قبل شناسایی شده بود متوقف، و از آن ۱۶ کیلوگرم شیشه و ۱۴ کیلوگرم حشیش کشف کردند.

رئیس پلیس مبارزه باموادمخدر استان بوشهر بیان کرد: متهمان هم دستگیر و پس از معرفی به مراجع قضائی با قرار مناسب قانونی روانه زندان شدند.

دستگیری سارق حرفه‌ای با کشف ۵ فقره سرقت انبار درگناوه

فرمانده انتظامی شهرستان گناوه گفت: یک سارق حرفه‌ای  با پنج فقره سرقت انبار دستگیر شد.

سرهنگ حسین احمدی افزود: در پی وقوع چند فقره سرقت انبار در شهر گناوه یک سارق حرفه‌ای اماکن خصوصی شناسایی و دستگیر شد.

او عنوان کرد: متهم در بازجویی‌های فنی پلیس به پنج فقره سرقت انبار با همدستی دوستش با هویت معلوم اعتراف کرد و گفت، اموال سرقتی از انبار را در شهر اهواز فروخته‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان گناوه  بیان کرد: سارق پس از تشکیل پرونده، روانه زندان شد و تلاش برای دستگیری همدستش و مالخر در شهر اهواز ادامه دارد.

دستگیری خرده فروش مواد مخدر در برازجان

فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان از دستگیری خرده فروش مواد مخدر در شهر برازجان و کشف بیش از ۳ کیلو گرم تریاک از متهم خبر داد.

سرهنگ فرهاد آراوند بیان کرد: مأموران کلانتری ۱۱ برازجان یکی از خرده فروشان موادمخدر در این شهر را دستگیر کردند و در بازرسی از منزل و وسایله نقلیه متهم، سه کیلو و ۱۷۰ گرم تریاک و ۱۱۰ گرم سوخته تریاک، یک دستگاه ترازوی وزن کردن مواد مخدر، یک حقه وافور و پنج سر وافور کشف شد.

انهدام باند سارقان دردیلم

فرمانده انتظامی شهرستان دیلم گفت: اعضای یک باند سرقت در این شهرستان دستگیر شدند.

سرهنگ رضا اسماعیلی گفت: ماموران انتظامی با تحقیقات لازم توانستند سرکرده یک باند سرقت و سپس دیگر اعضای این باند را که در شهرستان دیلم سرقت می‌کردند شناسایی کنند.

او افزود: پس از هماهنگی با مقام قضایی، سه سارق و دو مالخر در منزل و مخفیگاه‌های خود دستگیر و به کلانتری منتقل شدند. آنان پس از رویارویی با شواهد ارائه شده به ارتکاب ۱۶ فقره سرقت از قبیل سرقت اماکن خصوصی، سرقت داخل خودرو و سرقت موتورسیکلت با همدستی همدیگر اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان دیلم از مردم خواست در مواقعی که از محل کار، مغازه و منازل در حال ساخت، خارج می‌شوند از وسایل بازدارنده و قفل‌های مناسب استفاده کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.