در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

بارش‌ شدید باران در استان‌های شمالی کشور/ هشدار سیلاب و آبگرفتگی معابر

کارشناس هواشناسی گفت:طی فردا و پس فردا در استان‌های شمالی بر شدت بارش‌ها افزوده می شود و احتمال سیلاب وجود دارد.

 سرکرده کارشناس هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه برای فردا شاهد بارش‌ در نوار شمالی کشور خواهیم بود گفت: فردا در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات استان‌های تهران و قزوین، البرز، زنجان، سمنان شاهد بارش باران خواهیم بود.

سرکرده تصریح کرد: در استان‌های گلستان، گیلان، مازندران طی فردا و پس فردا بر شدت بارش‌ها افزوده می شود و احتمال سیلابی شدن مسیل ها و آبگرفتگی معابر عمومی در این مناطق وجود خواهد داشت.

او اظهار کرد: شالیکاران و کشاورزان در جریان باشند که شدت بارش‌ها ممکن است به شالیزار ها خسارت وارد کند.

این کارشناس هواشناسی تصریح کرد: دریای خزر فردا مواج خواهد بود و ارتفاع موج  به دو متر می‌رسد.

سرکرده درباره وضعیت آب وهوای استان تهران هم توضیح داد: تهران فردا آسمانی صاف خواهد داشت و دما در گرمترین زمان به  ۳۸ درجه می‌رسد.

او تاکید کرد: در ۳ روز آینده در استان‌های سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شرق و شمال هرمزگان بارش ها ادامه خواهد داشت.


بیشتر بخوانید


بنابر نقشه‌های هواشناسی از اواخر وقت امروز تا پایان هفته برای نوار شرقی کشور بویژه منطقه زابل، وزش باد شدید گاهی گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

از سه شنبه با نفوذ جریانات شمالی در استان‌های واقع در شمال غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز و به تدریج برای شمال شرق رگبار و رعد و برق و بارش باران انتظار می‌رود.

گفتنی است اوایل شب روز‌های دوشنبه و سه شنبه در استان‌های کرمان، هرمزگان، شرق و جنوب فارس و سیستان و بلوچستان، بارش باران همراه با رگبار و رعد و برق خواهیم داشت.

سه شنبه در استان‌های کرمان، هرمزگان، شرق و جنوب فارس و سیستان و بلوچستان دمای هوا بین ۵ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد. طی ۳ روز آینده شرق تنگه هرمز و شرق دریای دریای عمان مواج است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
بارون کجا بوده؟
هواشناسی هم خودشو مسخره کرده.
آخرین اخبار