سازمان ملل: ۱۱ میلیون نفر در آمریکای لاتین در آستانه قحطی قرار دارند

آژانس غذایی سازمان ملل نسبت به تبعات شیوع ویروس کرونا و افزایش خطر مواجه شدن میلیون‌ها انسان با قحطی در آمریکای لاتین هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان بی سی نیوز، رئیس آژانس غذایی سازمان ملل هشدار داد به دلیل شرایط ناگوار اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، ۱۱ میلیون نفر در آمریکای لاتین در آستانه قحطی قرار دارند.

دیوید بیسلی اخیرا در سفر به اکوادور و پاناما اعلام کرد تبعات همه‌گیری ویروس کرونا در آمریکای لاتین ویرانگر بوده است. بنا به گفته این مقام سازمان ملل، بسیاری از خانواده در کشور‌های آمریکای لاتین تلاش خود را برای رفع نیاز‌های اولیه از جمله غذا و دارو به کار گرفته‌اند و این در حالیست که زندگی‌ها ویران شده و شمار افراد بیکار به ۴۴ میلیون نفر رسیده است.

وی با تاکید بر خطر قرار گرفتن ۱۱ میلیون نفر در آستانه قحطی در آمریکای لاتین، روند مذکور را افزایشی و نگران‌ کننده ارزیابی کرد. این مقام سازمان ملل پیشتر نیز در خصوص وضعیت بحرانی در آمریکای لاتین هشدار داده  و آن را به بمب ساعتی تشبیه کرده بود.

چهار نهاد وابسته به سازمان ملل نیز اخیرا درباره رشد نگران کننده سوء‌تغذیه به دلیل پیامد‌های ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا و تبدیل تراژدی‌های فردی به یک فاجعه نسلی هشدار دادند. سازمان جهانی بهداشت، یونیسف، برنامه جهانی غذا و دارو و سازمان فائو در گزارشی اعلام کردند در اثر پیامد‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا در ماه گذشته میلادی بیش از ۱۰ هزار کودک به دلیل سوء تغذیه و گرسنگی جان خود را از دست دادند.

یک مقام سازمان جهانی بهداشت هشدار داد تاثیرات منفی شیوع کرونا بر روی امنیت غذایی تا سال‌ها ادامه خواهد داشت. سران چهار آژانس بین‌المللی شامل سازمان جهانی بهداشت، یونیسف، برنامه جهانی غذا و دارو و سازمان فائو خواستار افزایش حداقل ۲.۴ میلیارد دلار کمک فوری برای رفع گرسنگی در جهان شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار