فصل صید میگو در بوشهر آغاز شد

فصل صید میگو در آب‌های استان بوشهر با روانه شدن قایق‌ها به دریا، آغاز شد.

سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، گفت: با بررسی زمان‌های پیشنهادی پژوهشکده میگو، کمیته صید استان، زمان صید میگو را از ۱۳ مرداد برای قایق‌ها و از ۱۵ مرداد برای لنج‌های صیادی آزاد اعلام کرد.

رضا جعفرابراهیمی افزود: بر این اساس قایق‌ها از ساعت ۶ صبح امروز برای صید میگو دل به دریا زدند.

او ادامه داد: در استان بوشهر ۳۶۹ فروند قایق و ۳۸۶ فروند لنج به صید مشغولند که بر روی هر فروند قایق ۲ تا ۴ صیاد و هر فروند لنج ۵ تا ۷ صیاد کار می‌کنند.


بیشتر بخوانید


سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر جمعیت صیادی فعال استان را در شرایط مختلف بین ۸ تا ۱۵ هزار نفر عنوان کرد.

جعفرابراهیمی بیان کرد: زمانی صید میگو آزاد می‌شود که طول ۷۰ درصد میگو‌ها به ۱۲ سانتیمتر برسد و موقعی پایان صید اعلام می‌شود که میزان صید در روز به ۴۰ کیلوگرم برسد.

او با اشاره به اینکه در دو گشت پژوهشکده میگو، میزان تلاش صیادی بر ساعت بررسی شده است، گفت: سومین گشت تحقیقاتی برای مشخص کردن اینکه ذخایر بیشتر کجا هستند، در حال انجام است.

سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر افزود: در فصل صید پارسال، هزار و ۲۲۲ تن میگو به صورت مجاز و ۲۱۵ تن به صورت غیرمجاز یعنی به وسیله شناور‌هایی که مجوز صید نداشتند، صید شد.

جعفرابراهیمی با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود امسال هزار و ۵۰۰ تن میگو در آب‌های ساحلی استان صید شود.بیان کرد: ۷۰ درصد ذخایر میگوی استان گونه ببری سبز است که از بهترین گونه‌های میگوست.

او گفت: تنها روش صید میگو، ترال یا کف روب است و به طور معمول ۶۰ درصد صیدی که با ترال صورت می‌گیرد ضمنی است و ۴۰ درصد میگو. صید ضمنی شامل آبزیانی است که همراه با میگو وارد تور می‌شود و پس از صید، در حالی که از بین رفته‌اند و ارزشی برای نگهداری و انتقال به خشکی ندارند، به دریا ریخته می‌شوند.

برخورد با صید غیرمجاز 

سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر در پاسخ به این سوال که چرا پیش از فصل صید، میگوی دریایی در بازار استان وجود دارد، بیان کرد: نمی‌توان گفت که این میگوها همه در آب‌های بوشهر صید شده‌اند و میگوی تازه هستند، برخی از آن‌ها میگوهای منجمدی هستند که از انجماد درآمده‌اند و تازه به نظر می‌رسند، برخی نیز در آب‌های دیگر استان‌ها صید شده است.

جعفرابراهیمی تاکید کرد: یگان حفاظت آبزیان شیلات استان بوشهر، تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا از صید غیرمجاز جلوگیری شود و صیادان قانونمند و دوستدار محیط زیست بتوانند در زمان مقرر به صید بپردازند.

صید میگو سال ۱۳۹۸ از ۳۰ تیر در آب‌های استان بوشهر آغاز شد و ۱۲ شهریور پایان یافت.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.