رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی استان ایلام خبر داد؛

واکسیناسیون بیش از ۴۶۰ هزار قطعه طیور در استان ایلام

باسامی از واکسیناسیون بیش از ۴۶۰ هزار قطعه طیور در استان ایلام خبر داد.

باسامی رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی استان ایلام  در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ با بیان اینکه در سال جاری طرح واکسیناسیون علیه بیماری نیوکاسل در دو مرحله اجرا شده‌است اظهار کرد: در مرحله نخست که در انتهای آبان ماه سال ۹۸ پایان یافت، بیش از ۴۰۰ هزار قطعه طیور بومی به‌صورت رایگان واکسینه شدند.

او افزود: در فاز دوم این طرح، ۴۶۷ هزار و ۴۷۰ قطعه طیور بومی در ۳۸۶ روستای استان که ۷۶ درصد روستا‌های استان را تشکیل میدهد، واکسن دریافت نمودند.

باسامی ادامه داد: این طرح فراگیر توسط۷۰ اکیپ واکسیناسیون مشتمل بر ۲۰۰ نفر نیروی عملیاتی و کارشناس صورت پذیرفت.

او  اضافه کرد: در فاز دوم واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل، ۵۰۰۰۰۰ دز واکسن استفاده شد و ۱۰۹ درصد طیور بومی استان واکسینه شدند.

رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی استان ایلام در خصوص این واکسن گفت: لازم به ذکر است واکسن مورد نظر از سویه مقاوم به حرارت ویروس نیوکاسل تهیه شده است که اهمیت استفاده از این واکسن در طیور بومی را چند برابر می‌کند.

او در پایان هدف از اجرای این طرح را ایمن سازی طیور بومی و جلوگیری از تلفات و خسارت اقتصادی در طیور بومی در راستای اقتصاد مقاومتی و کاهش کانون‌های بیماری نیوکاسل در طیور صنعتی و رونق تولید عنوان کرد.

انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.