تفکیک از مبداء پسماند‌های شهرکرد عملیاتی می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری، از برداشته شدن گام‌های نهایی و اجرای طرح تفکیک از مبداء زباله در شهرکرد خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری تفکیک از مبدأ زباله از سوی شهرداری شهرکرد را از موارد مطرح شده در دومین نشست کارگروه پسماند استان بیان کرد و گفت: با مشخص شدن بخش خصوصی، این موضوع پس از انجام تشریفات قانونی به زودی عملیاتی می‌شود.

او افزود: در استان روزانه بیش از ۷۰۰ تن زباله تولید می‌شود و به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم برای بازیافت، کمپوست و اجرایی نشدن طرح‌های تفکیک از مبداء همه زباله‌ها به صورت سنتی دفن می‌شوند.


بیشتر بخوانید


احمدی با اشاره به وضعیت توپوگرافی و موقعیت استان، اجرای طرح‌های تفکیک زباله و بازیافت را گام مهمی برای ارتقای سلامت مردم و محیط زیست استان عنوان کرد.

او ادامه داد: از سوی کارشناسان نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان به صورت شبانه روزی نظارت و پایش از محل‌های دفن زباله در استان انجام می‌شود.

احمدی با اشاره به تأکید سازمان حفاظت محیط زیست کشور در خصوص اهمیت مدیریت پسماند‌ها درزمان شیوع بیماری کووید ۱۹ تصریح کرد: پارسال یک هزار و ۳۴۷ مورد و چهار ماهه اول امسال ۴۵۷ مورد پایش از محل‌های دفن زباله توسط این اداره کل انجام شده و تشدید نظارت و پیگیری‌های لازم توسط دستگاه‌های ذیربط در اولویت قرار گرفته است.

او افزود: پیگیری لازم برای پخش برنامه‌های آموزشی و نحوه صحیح مدیریت پسماند‌ها درمکان‌های عمومی با هماهنگی مسئولان بخش‌های رسانه‌ای و فرهنگی استان از دیگر تصمیم‌های این کارگروه بود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار