درخواست کمک مالی، شگرد جدید مجرمان سایبری

فرمانده انتظامی شهرستان مهاباد گفت: شگرد این روز‌های مجرمان سایبری، بازی با احساسات قربانیان است.

سرهنگ برزو تجاری فرمانده انتظامی شهرستان مهاباد از کسب درآمد در منزل و کمک به نیازمندان در قرنطینه، شگرد این روز‌های مجرمان سایبری خبر داد و در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: شهروندان هرگز فریب کلاهبرداران سایبری را نخورند؛ زیرا بسیاری از تقاضا‌ها و درخواست‌های شهروندان از یکدیگر از طریق شبکه‌های اجتماعی صورت می‌گیرد و بدون آنکه شهروندان رودر رو همدیگر را ملاقات کنند و یا تماس بگیرند تقاضا و درخواست خود را از دوست، آشنا و بستگان از طریق همین پل ارتباطی انجام می‌دهند.

تجاری افزود: متاسفانه در این روز‌ها شیوه و شگرد مجرمان سایبری تغییر کرده و با موضوعات جدید اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند.


بیشتر بخوانید


این مقام انتظامی با اعلام اینکه تقاضا واریز وجه به عنوان قرض یکی از مهمترین درخواست‌های کاربران از یکدیگر در شبکه‌های اجتماعی است، اضافه کرد: این امر باعث شده تا مجرمان و کلاهبرداران سایبری از این امر سوء‌استفاده کرده و به انحاء مختلف تلاش کنند از شهروندان در قالب دوست و آشنا برای دریافت قرض در شبکه‌های اجتماعی سوء استفاده کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان مهاباد اذعان کرد: مجرمان سایبری با کمی وقت گذاشتن و مهندسی اجتماعی به راحتی به صفحات شبکه‌های اجتماعی کاربران دسترسی غیر مجاز یافته و در پی این دسترسی غیر مجاز برای دوستان و آشنایان درخواست کمک مالی می‌فرستند.

تجاری یادآور شد: راستی آزمایی هرگونه پیام درخواست کمک مالی از سوی دوستان و آشنایان در شبکه‌های اجتماعی یک ضرورت است.

این مقام مسئول به هموطنان توصیه کرد: هرگز فریب این گونه پیام‌ها که از طرف افراد ناشناس در شبکه‌های اجتماعی ارسال می‌شود را نخورند و شهروندانی که قصد کمک به خانواده‌های نیازمند را دارند از طریق تلفن‌بانک، اینترنت بانک و سایت‌های معتبر کمیته امداد امام خمینی (ره) در سراسر کشور اقدام به پرداخت کمک‌های مالی خود کنند.

او گفت: شهروندان در صورت مشاهده موارد مشکوک به کلاهبرداری در فضای مجازی، مراتب را به پلیس گزارش دهند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.