نوری: پیشنهادی از باشگاه استقلال ندارم/ دوست دارم در ایران کار کنم

مربی ایرانی _ آلمانی فوتبال گفت: به ایرانی بودنم افتخار می‌کنم و اگر موقعیتش پیش بیاید دوست دارم در این کشور کار کنم.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، الکساندر نوری، سرمربی ایرانی_آلمانی که سابقه هدایت هرتابرلین را در کارنامه دارد، در گفت و گویی رادیویی اظهار داشت: من دورگه هستم. پدرم ایرانی و مادرم آلمانی است. پدرم اهل رشت است و من در این شهر به دنیا آمدم. تاکنون ۳ بار به ایران آمدم و عاشق این کشور و زبان فارسی هستم.

رابطه خوبی با کلینزمن دارم

سرمربی سابق هرتابرلین درباره دوران حضورش در این تیم و کار با کلینزمن اظهار داشت: با کلینزمن رابطه خیلی خوبی دارم و در لس آنجلس با او صمیمی‌تر شدم. در این روز‌های قرنطینه هم با یکدیگر ارتباط داریم. در هرتابرلین من کار‌های ورزشی را انجام می‌دادم و کلینزمن بیشتر درگیر مدیریت تیم بود.

نوری در واکنش به این که نخستین مربی ایرانی است که تاکنون فرصت هدایت یک تیم سطح بالای اروپایی را به دست آورده و این که آیا دیگر مربیان ایرانی هم می‌توانند این راه را ادامه دهند گفت: حتما، چرا که نه؟ مربیان ایرانی مهارت‌های بالایی دارند. من مربیگری را از آکادمی زیر ۱۷ سال شروع کردم و بازیکنان نوجوان را پرورش دادم. اکنون خوشحالم که پس از ۱۰ سال کار، سابقه مربیگری در ۴ لیگ آلمان را دارم. کار در هرتابرلین به عنوان دومین تیم بوندسلیگایی من، تجربه بی نظیری بود.  

پیشنهادی از باشگاه استقلال ندارم

او در پاسخ به این سوال که آیا باشگاه استقلال به او پیشنهادی داده گفت: مسئولان باشگاه استقلال اصلا با من تماس نگرفتند. آروزی همیشگی من این است که اگر موقعیت پیش بیاید، یک روزی در وطن پدرم کار کنم، اما تاکنون برای هدایت تیم ملی به من هیچ پیشنهادی داده نشده است. تنها یک بار با سرپرستان باشگاه تراکتور و پرسپولیس صحبت کردم، اما مذاکرات جدی نبود و در واقع پیشنهادی به من ندادند.

سرمربی ایرانی_ آلمانی در خصوص ارتباطش با بازیکنان ایرانی گفت: با وحید هاشمیان، فریدون زندی و مهدی مهدوی کیا دوست هستم. با یکدیگر تماس داریم و وقتی که همدیگر را می‌بینیم، چند ساعتی کنار هم می‌نشینیم و صحبت می‌کنیم.  

نوری در پاسخ به این سوال که آلمان چگونه توانست با وجود محدودیت ها، لیگ خود را زودتر از سایر کشور‌ها آغاز کند و الگوی خوبی برای سایر کشور‌ها باشد گفت: فدراسیون فوتبال آلمان کار بزرگی انجام داد و در این شرایط خاص، کاری کرد که تمام اروپا در نحوه برگزاری بازی‌ها از آلمان الگو گرفتند. با وجود ممنوعیت حضور تماشاگران در ورزشگاه ها، آلمان مسابقات را به خوبی برگزار کرد.  

او در واکنش به اظهارات برخی کارشناسان مبنی بر این که قهرمانی‌های پیاپی بایرن مونیخ در آلمان کسل کننده شده گفت: اگر به تمام لیگ‌های مطرح اروپایی نگاه کنید، می‌بینید تیم‌هایی مانند یوونتوس و پاری سن ژرمن موفق‌تر هستند، زیرا پول زیادی دارند و بهترین بازیکنان را جذب می‌کنند.  

نوری درباره دلایل پیشرفت فوتبال در آلمان، که می‌تواند الگوی مناسبی برای پیشرفت فوتبال کشورمان باشد گفت: مربیان آلمانی در آکادمی‌ها تحصیل و تجربه اندوزی می‌کنند و یاد می‌گیرند چطور با بازیکنان ارتباط برقرار کنند.  

دوست دارم در ایران کار کنم

سرمربی ایرانی _ آلمانی در پاسخ به این سوال که تا چه اندازه مربیان ایرانی را می‌شناسد گفت: من از اسکوچیچ شناختی ندارم، اما ما اینجا هر روز دعا می‌کنیم که تیم ملی بازی‌های آخرش را ببرد و از گروهش بالا بیاید.


بیشتر بخوانید:

نوری: همچنان با کلینزمن دوست هستم


به دلیل شیوع کرونا روز‌های سختی را می‌گذرانیم و باید از کادر پزشکی بابت زحماتشان تشکر کنم. به ایرانی بودنم افتخار می‌کنم و باز هم می‌گویم که اگر موقعیت مناسبی پیش بیاید، دوست دارم در ایران کار کنم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.