دوپیازه میگو + دستور تهیه

در این مطلب دستورالعمل تهیه دوپیازه میگو آموزش داده شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دوپیازه میگو  یکی از غذا‌های خوشمزه و مقوی استان هرمزگان است و  سرشار از پروتئین و فسفر می‌باشد. متاسفانه برخی از افراد به دلیل بوی بد و یا ظاهر میگو آن را دوست ندارند. اما خوردن میگو برای کودکان در حال رشد و کسانی که مشکل قلبی و استخوانی دارند بسیار مفید می‌باشد.

مواد لازم:

- میگو ۵۰۰ گرم
- پیاز ۲ عدد
- سیب زمینی ۲ عدد
- سیر ۵ حبه
- آبلیمو ۱ قاشق غذا خوری
- سرکه ۱ قاشق مربا خوری
- سس تارتار ۲ قاشق غذا خوری
- آب پیاز نصف پیمانه
- سس فلفل ۱ قاشق مربا خوری
- زردچوبه نصف قاشق چای خوری
- دارچین نصف قاشق چای خوری
- زنجبیل نصف قاشق چای خوری
- نمک و فلفل به مقدار لازم


بیشتر بخوانید


طرز تهیه:

مرحله اول پاک کردن میگو است. بعد از اینکه به خوبی میگو را پاک کردید و شستشو دادید. آن‌ها را در یک صافی قرار دهید تا آب آن‌ها خارج شود. مرحله بعدی که بسیار مهم می‌باشد، گرفتن بوی میگو است. برای این کار در یک قابلمه مقداری آب بریزید و بر روی اجاق گاز بگذارید.

بعد از اینکه آب به جوش آمد، سپس ۱ پیاز و چند حبه سیر را پوست بگیرید و بشویید و به چهار قسمت تقسیم کنید؛ و آن‌ها را به همراه مقداری آبلیمو و برگ بو در قابلمه قرار دهید و میگو را اضافه کنید. بعد از گذشت چند ثانیه میگو را از قابلمه خارج کنید.

همین که میگو چند جوش بزند و رنگ آن کمی تغییر کند کافی است. اگر میگو مدت زیادی در آب جوش بماند بافت آن خیلی سفت خواهد شد. وقتی که میگو را از قابلمه خارج کردید آن را آبکش نمایید. بعد از اینکه میگو‌ها را آبکش کردید آن‌ها را در یک صافی قرار دهید، تا آب آن خارج شود.

پیاز‌ها و سیر‌های باقی مانده را پوست بگیرید و بشویید؛ و بر روی تخته آشپزخانه به صورت نگینی خرد کنید. سپس یک ماهیتابه که مقداری روغن مایع را در آن بریزید و بر روی اجاق گاز قرار دهید. بعد از اینکه روغن داغ شد، پیاز و سیر را خرد شده را به تابه اضافه کنید و تفت دهید.

بعد از اینکه پیاز سرخ شد، میگو را به تابه اضافه کنید و تفت دهید. سپس در ادامه کمی رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه کنید و خوب هم بزنید؛ و تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود. سپس مقداری آبلیمو و ادویه‌ها آماده شده را به تابه اضافه کنید؛ و خوب مواد را هم بزنید و مواد را با یکدیگر تفت دهید.

در مرحله بعد سیب زمینی را پوست بگیرید و بشویید و بر روی تخته آشپزخانه به صورت قطعات مکعبی خرد کنید؛ و در یک قابلمه با مقداری آب بریزید و نیم پز کنید. در ادامه سیب زمینی‌ها را در یک تابه که در آن روغن ریخته اید و بر روی اجاق گاز با حرارت ملایم قرار داده اید، بریزید و تفت دهید تا سرخ شوند.

سپس سیب زمینی‌های سرخ شده را به میگو اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا مخلوط شوند. نوبت آماده کردن سس دوپیازه میگو می‌باشد. برای این کار آب پیاز را که از قبل آماده کرده اید را به یک کاسه اضافه کنید و به آن سس تارتار، زعفران آب شده، آبلیمو، سس فلفل و سس گوجه فرنگی اضافه کنید و خوب مواد را هم بزنید.

در نهایت سس آماده شده را به تابه میگو اضافه کنید و مواد را به خوبی هم بزنید تا طعم سس به خورد آن میگو و سیب زمینی برود؛ و به مدت ۱۵ دقیقه به آن خوراک اجازه دهید تا در دمای کم اجاق گاز پخته شود.

بعد از آماده شدن خوراک دوپیازه میگو، آن را در یک ظرف مناسب بکشید و به همراه برنج یا نان در کنار ترشی بندری سرو کنید.

منبع: تبیان

انتهای پیام/

برچسب ها: خانه داری ، آشپزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امراله مهماندوست
۲۰:۰۶ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
متاسفانه یکی مانند اینجانب با این گرانی ها در کشور آرزوی خوردن این نوع خوراکها را به گور خواهم برد
Iran (Islamic Republic of)
مرضیه
۱۷:۲۷ ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
سس تارتار توش خیارشور داره ...بریزیم تو دوپیازه و جند تا جوش بخوره جالب میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
خیلی هم عالی
آخرین اخبار