۵۰ میلی متر باران در چهل و چهارمین روز تابستان

فعالیت سامانه بارشی مونسون با بارش ۵۰ میلی متر باران در ایستگاه بارانسنجی مَچّان سرباز ادامه یافت.

۵۰ میلی متر باران در چهل و چهارمین روز تابستانمحسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: بیشترین بارش‌ها در شبانه روز گذشته به ترتیب از ایستگاه‌های مَچّان سرباز با ۵۰ و نیم، کجدَر سرباز ۲۳، رئیس آباد سرباز ۱۰، پیپ نیکشهر ۹، چانف نیکشهر و ساربوک قصرقند ۷ میلی متر بارش گزارش شده است.

محسن حیدری افزود: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی پیش بینی می‌شود این بارش‌ها امروز نیز در نیمه جنوبی استان ادامه داشته باشد.

او توصیه کرد با توجه به ویژگی‌های سامانه‌های همرفتی، مردم از تردد در حاشیه رودخانه‌های فصلی و رفتن به ارتفاعات خودداری کنند.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان همچنین از شدت گرفتن وزش باد‌های ۱۲۰ در شمال سیستان و بلوچستان خبرداد و افزود: از اواخر امروز تشدید این باد‌ها در برخی مناطق منجر به خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

حیدری با بیان اینکه وزش باد با شدت کمتر در مناطق مرکزی، غربی و نوار شرقی استان نیز روی می‌دهد، خاطرنشان کرد: در زمان غبارآلود شدن هوا از تردد غیرضروری در فضای باز اجتناب و در تردد‌های جاده‌ای احتیاط شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار