گیاه بابا آدم را بیشتر بشناسید

گیاه بابا آدم، گیاهی با خواص درمانی بالاست که می‌توانید از آن به راحتی در آپارتمان نگهداری کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گیاه بابا آدم، گیاهی با برگ‌های بیضی شکل و بزرگ است که در شرایط مناسب قد آن به ۲ متر می‌رسد. ریشه گیاه بابا آدم خواص درمانی زیادی دارد و ریشه‌های آن دارای موادی همچون رزین، پتاسیم، کلسیم، منیزیم، آهن و ویتامین است.

طرفداران طب سنتی ریشه این گیاه را جوشانده و از آن استفاده می‌کنند. مصرف ریشه گیاه بابا آدم سبب تصفیه خون، بهبود درمان مبتلایان به نقرس و تقویت سیستم ایمنی می‌شود. گیاه بابا آدم به علت آهن فراوان می‌تواند در رنگ پریدگی و درمان کم خونی کمک بسیاری کند.

شرایط نگهداری از گیاه بابا آدم

نور: گیاه بابا آدم نیاز به نور متوسطی دارد. برگ‌های این گیاه اگر در معرض تابش مستقیم آفتاب مخصوصا در فصل تابستان باشد، دچار سوختگی می‌شوند. مکانی که گاهی بر آن سایه باشد و نور خورشید از پرده رد شود، مناسب است.

دما: بهترین درجه برای رشد گیاه بابا آدم ۱۵ تا ۲۸ درجه سانتیگراد است. در دما‌های پایین‌تر برگ‌های گیاه دچار شک شده و اگر درجه دما سرد‌تر شود، قسمت پایین گیاه به خواب رفته، اما از بین نمی‌رود و پس از اتمام فصل سرما رشد خود را از سر می‌گیرد.

رطوبت: گیاه بابا آدم نیازمند رطوبت مطلوبی است، این رطوبت را می‌توان به دو صورت تأمین کرد. اولین روش غبار پاشی بر روی گیاه است. این غبار پاشی به صورت هفته‌ای ۱ تا ۲ بار با توجه به وضعیت محیط انجام می‌شود و در روش دیگر می‌توان از جزیره استفاده کرد، در این روش ظرف زیر گلدان را بزرگ تر انتخاب کرده و آن را با سنگ پر کنید و گلدان را بر روی سنگ‌ها قرار دهید، به این صورت گیاه رطوبت مورد نیاز را از تبخیر آب دریافت می‌کند.

آب: این گیاه رطوبت را دوست دارد، به همین دلیل آبیاری هفته‌ای ۲-۳ مرتبه می‌تواند مناسب باشد. هر زمان که خاک گلدان شروع به از دست دادن رطوبت کرد، می‌توان به آبیاری گیاه اقدام کرد. البته باید در فصل سرما به علت توقف رشد آبیاری، گیاه را کمتر کنید.

خاک: خاک سبک و مغذی همراه با مواد آلی کافی برای رشد گیاه توصیه می‌شود. از مخلوط پیت ماس و پرلیت برای این گیاه استفاده کنید، توجه داشته باشید زهکشی برای تخلیه آب مناسب باشد تا ریشه‌های گیاه دچار پوسیدگی نشود.

تعویض گلدان: گیاه بابا آدم را هر ۲ سال یکبار به گلدانی بزرگ تر انتقال دهید. هر زمان که ریشه‌ها از گلدان بیرون زد، می‌توانید گلدان را با گلدان دیگر تعویض کنید.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۲۲ آذر ۱۴۰۲
سلام برای ازبین بردن شته باباآدم باید چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
علی عسگری
۱۸:۴۱ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
سلام من گلدان گیاه رو عوض کردم الان یک هفته هست که گیاه مثل قبل شاداب نیست فکر کنم رشدش متوقف شده لطفا راهنمایم کنید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
حانیه
۱۴:۲۴ ۲۵ مهر ۱۳۹۹
گیاه پر خاصیتی است
Iran (Islamic Republic of)
ع
۱۴:۱۱ ۲۵ مهر ۱۳۹۹
خوبه
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۱:۳۸ ۱۶ مهر ۱۳۹۹
گیاه خوب ومفیدی است
آخرین اخبار