با حضور در تجمعات پرخطر، دیگر آمار کرونا در خراسان جنوبی را افزایش ندهیم

کاهش روند ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی، هرچند نتیجه همراهی مردم در استفاده از ماسک و رعایت هر چه بیشتر شیوه نامه‌های بهداشتی است، اما باید مراقب بود این روند دوباره اوج نگیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  نبی زاده مدیر کمیته اطلاع رسانی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در نشست این کمیته گفت: در روز‌های گذشته شاهد کاهش آمار مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی بوده ایم که باید برای ادامه این روند، همچنان اطلاع رسانی به مردم در زدن ماسک و رعایت فاصله گذاری در دستور کار رسانه‌ها باشد.

او افزود: رعایت دستورالعمل‌ها تنها راه کاهش و از بین بردن چرخه ابتلا به کروناست که اگر جدی گرفته نشود، ممکن است با شیب تند و ابتلای بالای کرونا در استان مواجه شویم.

نبی زاده ادامه داد: شواهد نشان می‌دهد دورهمی‌های خانوادگی و شرکت در مراسم عروسی و عزا، عامل ۵۸ درصد ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی است که باید این آگاهی و هشدار همچنان به جامعه داده شود که رعایت بهداشت فردی و فاصله گذاری فیزیکی و اجتماعی، عنصری مهم در کاهش این بیماری است.


بیشتر بخوانید


مدیر کمیته اطلاع رسانی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اضافه کرد: ۱۴ درصد انتقال کرونا در سفر‌های غیر ضرور و ۱۴ و نیم درصد هم در حوزه‌های کاری و شغلی است که از هم استانی‌ها می‌خواهیم به استان‌های همجوار به ویژه استان خراسان رضوی سفر نکنند.
نبی زاده از دهیاران، و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خواست از ظرفیت عظیم شبکه‌های روستایی و روحانیون برای انتقال پیام‌های بهداشتی کرونا و حضور نیافتن مردم در تجمع‌های پرخطر استفاده کنند.

مدیر کمیته اطلاع رسانی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا همچنین با اشاره به تاکید استاندار خراسان جنوبی بر در دسترس بودن ماسک‌های ارزان قیمت اظهار کرد: تامین پارچه، دغدغه اصلی تولید کنندگان ماسک در استان است که خوشبختانه با اعلام مسئولان، بخشی از این اقلام وارد استان شده است و به زودی بین تولیدکنندگان توزیع می‌شود.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.