مردم شهرستان بروجن کالای بدون قیمت نمی‌خرند

پویش مردمی بدون قیمت نخریم در شهرستان بروجن در راستای خودداری از خرید کالا‌های بدون قیمت آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مظاهر ربیعی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجن از آغاز پویش مردمی «بدون قیمت نخریم» در این شهرستان در راستای خودداری از خرید کالا‌های بدون قیمت خبر داد.

او افزود: این پویش به منظور سلامت بازار در حوزه کالا و خدمات و ایجاد شرایط مناسب برای خرید مصرف‌کنندگان آغاز شده است.


بیشتر بخوانید


ربیعی اضافه کرد: یکی از مؤثرترین راهکار‌های تنظیم بازار، برچسب قیمت کالا و خدمات از سوی متصدیان واحد‌های صنفی است.

او ادامه داد: الزام واحد‌های صنفی به درج قیمت بر روی کالا مهم‌ترین هدف راه‌اندازی و آغاز پویش «بدون قیمت نخریم» در بروجن به شمار می‌رود.

ربیعی گفت: در صورت پیوستن مردم به پویش بدون قیمت نخریم و خودداری از خرید کالا‌های بدون قیمت، باعث کاهش فروش واحد‌های صنفی متخلف است که همین عامل بهترین جریمه برای آن‌ها است.

او افزود: درج نکردن قیمت ۴۰ درصد تخلف‌های اصناف را به خود اختصاص می‌دهد.

ربیعی اضافه کرد: در راستای نظارت بهینه بر بازار و با توجه به اهمیت نقش موثر برچسب قیمت و صدور فاکتور در افزایش شفافیت بازار عرضه کالا و خدمات و کاهش تخلف‌های اقتصادی و به منظور جلوگیری از تضییع حقوق مصرف کنندگان و اجحاف به قشر‌های آسیب‌پذیر جامعه، رعایت ضریب‌های سود مصوب درج قیمت روی اجناس، نصب نرخ نامه و ارایه صورت حساب معتبر به مشتریان ضروری و لازم الاجرا است.

او ادامه داد: رعایت تمامی موارد یاد شده، از سوی بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بروجن با جدیت رصد و پایش می‌شود.

ربیعی گفت: شهروندان می‌توانند از طریق سامانه ۱۲۴ گزارش واحد‌های صنفی متخلف را به اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بروجن اعلام کنند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار