افزایش باورنکردنی فروش تبلت در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۰

جدیدترین آمار منتشر شده از بازار جهانی در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۰ از افزایش باورنکردنی درصد فروش تبلت پرده برداشت.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بر کسی پوشیده نیست که اکنون بازار فروش تلفن همراه در سراسر جهان به دلیل شیوع ویروس کرونا روزهای بدی را پشت سر می‌گذارد. همچنین شرایطی نیز در بازار فروش تبلت در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ به وجود آمد، زیرا محموله‌های جهانی بین آوریل و ژوئن به طرز چشمگیری کاهش داشتند.

اگرچه همانطور که پیشتر گفتیم اتفاقات اخیر تجربه تلخی برای تولیدکنندگان تبلت ایجاد کرده است اما تحقیقات Digitimes بیش از سه ماه قبل رشد غیرمعمولی در فروش این محصول پیش بینی کرده بود. به طرز باورنکردنی آخرین آمار منتشر شده از سه‌ماهه دوم که توسط Canalys امروز به اشتراک گذاشته شد، بالاتر از آنچه هستند که پیش‌بینی شده بود. این آمار نشانگر افزایش تقریبی سورئال ۲۶ درصدی در فروش جهانی نسبت به سال گذشته است.

آمار فروش محصولات در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۰

دلیل افزایش فروش تبلت‌ها در بازار جهانی

به یاد داشته باشید ما درباره بازاری صحبت می‌کنیم که در سه‌ماهه اول ۲۰۲۰ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد کاهش داشت؛ در نتیجه چنین افزایشی واقعا تعجب برانگیز است. کاملا واضح است که کرونا روی فروش گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها در سه‌ماهه اول تاثیر منفی گذاشته، اما بر اساس شواهد به نظر می‌رسد که افراد مختلف به مرور زمان متوجه شدند که برای انجام کار‌های خود از خانه نیازمند دستگاهی مانند تبلت هستند که نمایشگر بزرگ‌تری نسبت به تلفن هوشمند دارد. این مسئله می‌تواند دلیل افزایش باورنکردنی فروش تبلت‌ها و ریکاوری شدن سریع بازار این محصول باشد.

فروش تبلت در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۰

جالب است بدانید که دسکتاپ‌ها سقوط آزاد خود در فروش جهانی را در آوریل الی ژوئن ۲۰۲۰ تجربه کردند و ۲۶ درصد نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته کاهش داشتند. در این میان فروش لپ‌تاپ نیز مانند تبلت افزایش داشت. فروش این محصول حدود ۲۴ درصد نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته افزایش یافته است.

همانطور که پیش‌بینی می‌شد، اپل موفق شد تمام رقبای خود در بخش تبلت‌ها را پشت سر بگذارد و از فروش زیر ۱۲ میلیون دستگاه به بالای ۱۴ میلیون برسد. البته باید به این نکته توجه داشت که سامسونگ، هوآوی، آمازون و لنوو همه از رونق بیشتری در فروش برخوردار بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار