رشد ۲۷ درصدی درآمد گمرکات استان کرمانشاه

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه گفت: درآمد گمرکات استان کرمانشاه از ابتدای امسال تا پایان تیرماه ۲۷ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ خلیل حیدری مدیرکل گمرک کرمانشاه گفت:گمرکات استان کرمانشاه در مدت یاد شده ۱۸۷ میلیارد و ۵۸۴ میلیون و ۶۵۰ هزار و ۵۲ ریال درآمد داشته است که کسب این میزان درآمد نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲۷ درصد افزایش داشته است.

او در ادامه به صادرات کالا در استان نیز اشاره کرد و گفت: امسال ۷۰۹ میلیون و ۳۶۰ هزار و ۱۵۴ دلار کالا به وزن یک میلیون و ۷۶۵ هزار و ۶۷۳ تن از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شد.

به گفته او ۳۹۲ میلیون و ۲۶۷ هزار و ۵۲۷ دلار با وزن یک میلیون و ۳۴ هزار و ۲۸۴ تن از کالا‌های فوق در گمرکات کرمانشاه، پرویزخان و پاوه اظهار و صادر شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش هفت درصد کاهش و از حیث وزن ۹ درصد افزایش داشته است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه عمده کالا‌های صادراتی از طریق این گمرکات را گوجه فرنگی، کولر‌های آبی خانه با هوادهی حداکثر هشت هزار فوت مکعب در دقیقه، پنیر، رب گوجه فرنگی، روغن‌های سبک و فراورده‌های آن، بیسکویت‌هایی که به آن‌ها مواد شیرین کننده افزوده اند، خربزه، هندوانه، کاشی و سرامیک، کیسه پلاستیکی، سفره یکبار مصرف، رخام پولیش داده شده شکل داده شده یا کار شده، اما نه کندکاری شده و حکاکی شده، ماست و ظروف ملامین ذکر کرد و گفت: بیشتر کالا‌های فوق به کشور عراق صادر می‌شود.

حیدری اضافه کرد: در مجموع ۷۹۵ قلم کالای صادراتی در چهار ماه سپری شده از سال جاری از مرز‌های استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شد.

او بیان کرد:در این مدت در مجموع از گمرکات استان کرمانشاه به ۱۹ کشور صادرات قطعی صورت گردیده است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.