وجود ۵۰ اثر ثبت شده ملی در شهرستان کوثر

مدیر موزه‌های استان اردبیل گفت: شهرستان کوثر بیش از ۵۰ اثر ثبت شده ملی دارد که پیشینه برخی از این آثار به عصر آهن بر می‌گردد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، فردین عینی، مدیر موزه‌های استان اردبیل امروز در دیدار با فرماندار شهرستان کوثر گفت: شهرستان کوثر بیش از ۵۰ اثر ثبت شده ملی دارد که پیشینه برخی از این آثار به عصر آهن بر می‌گردد و با آغاز فعالیت موزه زمینه برای معرفی هر چه بیشتر تاریخ و تمدن این منطقه فراهم می‌شود.

او افزود: تلاش و جدیت بر این است تا با تسریع در روند اجرایی این موزه زمینه برای بهره برداری از آن‌ها فراهم آید.

وحید کنعانی، فرماندار شهرستان کوثر نیز گفت آثار و اشیای تاریخی متعددی در سطح شهرستان کوثر وجود دارد که باید برای نمایش آن‌ها ایجاد و راه‌اندازی موزه در اولویت قرار گیرد.

او با قدردانی از اقدامات انجام شده اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل در شهرستان کوثر افزود: حمایت و پشتیبانی از اقدامات این اداره‌کل در راستای تاسیس و راه‌اندازی موزه تا تکمیل و راه‌اندازی آن انجام می‌شود.

فرماندار شهرستان کوثر با اشاره به وجود بیش از ۵۰ اثر تاریخی در شهرستان کوثر که به ثبت ملی رسیده است، تصریح کرد: با راه‌اندازی موزه زمینه برای نمایش آثار و اشیای تاریخی منطقه در موزه فراهم می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.