تحول بزرگی درکشاورزی قصرشیرین پدید می آید

مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت:در آینده نزدیک شاهد تحول بزرگی در بخش کشاورزی قصرشیرین خواهیم بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت: شهرستان قصرشیرین قابلیت‌های بسیار مهمی در بخش کشاورزی دارد که با بهره برداری از چهار سد در حوزه شهرستان و سه رودخانه دایمی شامل کنگیر، قوره تو و الوند و بهره برداری از این منابع آبی در آینده نزدیک شاهد تحول بزرگی در بخش کشاورزی قصرشیرین خواهیم بود.

اردشیر نورمحمدی افزود: از محل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی تاکنون میزان چهار هزار و ۱۵۰ هکتار شامل ۲ هزار و ۳۵۰ هکتار آبیاری بارانی (کلاسیک ثابت) جهت زراعت و یک هزار و ۸۵۰ هکتار آبیاری قطره‌ای جهت باغات با خوداجرایی کشاورزان و پرداخت یارانه از طرف جهادکشاورزی انجام شده و هم اکنون درحال بهره برداری است.

او اضافه کرد: همچنین از محل اجرای سد تنگه حمام سه هزار هکتار از اراضی پایاب سد به سامانه آبیاری نوین تجهیز شده که به دلیل آماده نبودن شرکت آب منطقه‌ای در بخش شبکه تنگ حمام بخش RPC (روستا‌های سیدایاز، کلانتر و برارعزیز) و باباهادی و شبکه تنگ حمام بخش LPC (روستا‌های طهماسب، برفی وآقابرار)، تنها یک هزار و ۲۰۰ هکتار آن قابل بهره برداری است.

مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت: از مجموع زمین‌های کشاورزی قرار گرفته در محدوده سد زاگرس به مجموع سه هزار و ۶۰۰ هکتار هم اکنون ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار آن شامل یک هزار و ۵۰۰ هکتار در ناحیه عمرانی چهار شامل روستا‌های امام حسن (ع) و کرکهرک وبره بورانجیربان و یک هزار هکتار آن درناحیه عمرانی پنج زاگرس شامل روستا‌های گراوه و نی پهن آماده بهره برداری است.

نورمحمدی ادامه داد: همچنین از محل اراضی پایاب سد شرفشاه سومار که کل شبکه داخلی آن توسط سازمان جهاد کشاورزی انجام شده است هم اکنون با تامین آب از سوی شرکت آب منطقه می‌توان از این اراضی بهره برداری کرد.

او اضافه کرد: همچنین کل مساحت اراضی کشاورزی در منطقه اردوبان و بانخوشاب قصرشیرین که به شبکه آبیاری قطره‌ای و بارانی تجهیز شده ۸۵۰ هکتار است که در صورت تامین آب توسط شرکت آب منطقه‌ای آماده بهره برداری است.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین، همچنین پروژه دشت جگرلوی جنوبی در قصرشیرین (شبکه گرمسیری) شامل یک هزار و ۱۰۰ هکتار آبیاری بارانی کلاسیک ثابت است که توسط سازمان جهادکشاورزی شبکه داخل اراضی آن انجام شده و با توجه به اینکه جزء سامانه آبیاری گرمسیری است که با تامین آب مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.
انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار