سه شنبه بازار بابلسر چه چراغی را روشن می‌کند؟ + فیلم

انتشار فیلمی از فعالیت بازار سنتی در بابلسر واکنش‌هایی را به همراه داشت که برخی آن را روشن شدن چراغ خطر کرونا و برخی‌ها روشن کردن چراغ اقتصاد اقشار ضعیف می‌دانند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،در حالی که بسیاری از بازار‌های هفتگی مازندران به دلیل شیوع ویروس کرونا بسته است فیلمی از برپایی سه شنبه بازار در بابلسر منتشر شد که واکنش‌های متفاوتی را به دنبال داشت، در این میان برخی‌ها می‌گویند فعالیت بازار‌های سنتی با توجه به شیوع کرونا چراغ خطر این ویروس را در بابلسر روشن می‌کند، اما فرماندار این شهرستان ساحلی می‌گوید: دستورالعمل هایی فراتر از دستورالعمل های بهداشتی در این بازار اجرایی شده است.

اسماعیل حسن زاده فرماندار بابلسر با بیان اینکه سه شنبه بازار بابلسر بعد از تعطیلات چندماهه کرونایی و با رعایت شدید دستورالعمل های بهداشتی فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: این بازار در فضای روباز و در طول چند کیلومتر نوار ساحلی بابلسر برپا شده است.

بیشتر بخوانید:

او افزود: بازاریان در هفته‌های گذشته نشان دادند که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت می‌کنند به همین دلیل این هفته نیز با اجرای نکات بیشتر و مقررات سفت و سخت تری تلاش شد این افراد که از قشر‌های ضعیف اقتصادی هستند و در جریان شیوع کرونا آسیب دیدند، بتوانند فعالیت اقتصادی داشته باشند.

فرماندار بابلسر گفت: شهرداری علاوه بر تب سنجی از بازاریان، ماسک و دستکش نیز در اختیار همه کسبه این بازار قرار داد و فاصله ۵ تا ۶ متری نیز برای غرفه‌ها در نظر گرفته شده بود تا افراد محصولات خود را در طول ۵ کیلومتر ساحل بابلسر عرضه کنند.

او گفت: برای جلوگیری از تجمع افراد، کسبه‌های این بازار به صورت شیفتی غرفه‌های خود را برپا می‌کنند و افرادی که این هفته محصولات خود را در این بازار عرضه کنند هفته آینده جای خود را به افراد دیگری خواهند داد.

فرماندار بابلسر گفت: گروه‌های نظارت و ارزیابی نیز با گشت‌های مداوم در این بازار مردم را به رعایت دستورالعمل های بهداشتی دعوت می‌کنند.

حسن زاده با بیان اینکه افرادی که محصولات خود را به این بازار عرضه می‌کنند مدت‌ها است به دلیل تعطیلی بازار‌ها با مشکلات اقتصادی دسته و پنجه نرم می‌کنند، افزود: بازار‌های سنتی روباز را با مدیریت درست می‌توان فعال نگه داشت تا این قشر از دستفروشان نیز غم نان نداشته باشند.

او در خصوص ادامه فعالیت این بازار گفت: همه چیز به رفتار اجتماعی بازاریان و مردم بستگی دارد و اگر همه مردم  دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند امکان تداوم فعالیت آن وجود دارد.

فرماندار بابلسر گفت: هر تجمع اقتصادی که در آن فاصله‌های استاندارد و نکات بهداشتی مصوب شده ستاد کرونا رعایت نشود را با حکم قانون تعطیل خواهیم کرد و این بازار نیز تا زمانی که مردم دستورالعمل ها  را رعایت کنند باز خواهد بود.
 
انتهای پیام /س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار