سهم ۶.۵ درصدی آذربایجان شرقی از اقتصاد دیجیتال کشور

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی گفت:سهم آذربایجان شرقی از اقتصاد دیجیتال کشور ۶.۵ درصد است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،محمد فرزاد  مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی با اشاره اهداف اداره کل ICT استان برای رونق بخشیدن به اقتصاد دیجیتال در این استان، گفت: سهم استان آذربایجان شرقی با ۲ هزار و ۴۴۷ شرکت فعال در حوزه کسب و کار آنلاین از اقتصاد دیجیتال کشور ۶.۵ درصد است.

 

او  با اشاره به اهمیت توسعه اقتصاد دیجیتال در آذربایجان شرقی، با تشریح اقدامات انجام شده و برنامه‌های اداره کل ICT استان برای رونق بخشیدن به این بخش، اعلام کرد: ۲ هزار و ۴۴۷ شرکت در حوزه کسب و کار‌های آنلاین در این استان فعال هستند که شهرستان شبستر در رتبه هفتم استان در حوزه کسب و کار‌های دیجیتال قرار دارد و تلاش می‌کنیم با اقدامات انجام شده در کارگروه اقتصاد دیجیتال استان، سهم اقتصاد دیجیتال استان را در کشور ارتقا دهیم.

فرزاد با بیان اینکه نگاه ویژه و رشد در حوزه دیجیتال ما را به سمت هوشمند سازی مدارس برده است، اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار، ۷۵ درصد مدارس شهری و ۴۱ درصد مدارس روستایی استان آذربایجان شرقی دارای اینترنت هستند.

او با اشاره به هوشمند شدن شهر‌ها و تغییر سبک زندگی افراد، عنوان کرد: با استفاده از فناوری اطلاعات و پیاده سازی سیستم شهر هوشمند، می‌توان با بهره‌گیری موثرتر از منابع، هزینه‌ها را پایین آورد و کیفیت زندگی را ارتقا داد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی، خاطر نشان کرد: افتتاح مرکز رشد در دانشگاه پیام نور شهر بنیس از توابع شهرستان شبستر، یکی از کار‌های خوب در این شهرستان است و ما آماده هستیم در حوزه ICT به شرکت‌های دانش بنیان و نوپا، تسهیلات ارائه کنیم.

حسن مستفید فرماندار شهرستان شبستر هم با اشاره به رشد تکنولوژی و درخواست شهروندان برای ارائه خدمات با کیفیت، گفت: متاسفانه در بخش‌هایی از شهرستان هنوز مشکلاتی نظیر نبود امکانات تلفن ثابت و همچنین پوشش ناقص تلفن همراه و سرعت پایین اینترنت را شاهد هستیم که لازم است این مشکلات به صورت جدی مورد بررسی قرار گرفته و حل شود.

او  افزود: شهرستان شبستر با توجه به داشتن بزرگترین شهرک‌های صنعتی در استان، قطب اقتصادی استان نامیده می‌شود و نباید از لحاظ زیرساخت‌های ارتباطی با مشکل روبرو باشد.

مستفید همچنین به عدم آنتن دهی در روستا‌های دور افتاده شهرستان نیز اشاره و اظهار کرد: از شرکت مخابرات منطقه، درخواست داریم نسبت به رفع مشکل آنتن دهی و توسعه ایستگاه‌های مخابراتی اقدامات کند.

فرماندار شهرستان شبستر، توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی در سطح شهر‌ها و روستا‌های شهرستان، به ویژه شهرک‌های صنعتی، رفع مشکلات آنتن دهی تلفن همراه و سرعت اینترنت، آماده سازی بستر تحقق دولت الکترونیک و رسیدگی هر چه بهتر به درخواست‌های مردم را از مهمترین مطالبات مردم منطقه دانست و رسیدگی به این مسائل را خواستار شد.

یوسف شکوری مدیر شرکت مخابرات منطقه آذربایجان شرقی هم گفت: مسیر دوم فیبر نوری از تبریز به سمت شبستر را به زودی اجرایی می‌کنیم تا در صورت بروز مشکل در مسیر اصلی فیبر نوری، مسیر دوم فیبر نوری، سرویس‌های مورد نیاز را ارائه کند.

او  افزود: شهرستان شبستر جزو اولین شهرستان‌های استان است که خدمات شرکت مخابرات در آن از طریق کافو‌های نوری توزیع شده است و از سرویس FTTH برای افزایش پهنای باند، کاهش نویز و افزایش امنیت استفاده می‌شود.

شکوری با بیان اینکه به زودی در برخی مناطق استان که زیرساخت‌ها فراهم شده است فناوری VDSL را جایگزین ADSL می‌کنیم، اظهار کرد: در شهرستان شبستر به عنوان اولین شهرستان استان آذربایجان شرقی، امکان واگذاری VDSL با سرعت ۴۰ برابر ADSL فراهم شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار