۳۰ درصد از دانش‌آموزان اهری امکان بهره‌مندی از برنامه شاد را ندارند

مدیر آموزش و پرورش اهر گفت: ۳۰ درصد از دانش‌آموزان اهری امکانات بهره‌مندی از فضای مجازی و برنامه شاد را ندارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،قادر رمضان‌پور مدیر آموزش و پرورش اهر  گفت: متأسفانه در آزمون اخیر تیزهوشان از این‌که مدیران مدارس در خصوص آزمون اطلاع‌رسانی نکرده بودند گلایه‌های به حق وجود داشت. ۴۰ درصد دانش‌آموزان به دلیل عدم اطلاع‌رسانی، نتوانستند در آزمون شرکت کنند و این حق‌الناس بر گردن مدیران است.

او  افزود: نباید ظرفیت فضای مجازی سهل شمرده شود، از این‌رو انتظار داریم مدیران مدارس در فضای مجازی علی‌الخصوص در برنامه شاد حضور پر رنگ داشته باشند. جلسات مدیران مدارس شهرستان اهر از این پس در بستر برنامه شاد برگزار می‌شود.

او  با اشاره به اینکه اولین اولویت در ثبت‌نام دانش‌آموزان، جلب رضایت و تکریم اولیا و دانش‌آموزان تحت هر شرایطی است، گفت: متأسفانه اخذ هزینه هنگام ثبت‌نام در برخی مدارس در رسانه‌های شهرستانی و استانی بازتاب منفی داشته است.

مدیر آموزش و پرورش اهر ادامه داد: مدیران می‌دانند که هنگام ثبت‌نام نباید هزینه گرفته شود، فقط والدین می‌توانند در قالب کمک‌های مردمی به مدارس کمک مالی کنند و آن هم در دوران تحصیل مقدور است.

رمضان پور  با اشاره به اینکه برخی از مدیران مدارس در سطح استان به دلیل اخذ هزینه اجباری هنگام ثبت‌نام دانش‌آموزان، از سمت مدیریت عزل شده‌اند، افزود: هنوز وضعیت سال‌تحصیلی مشخص نیست و با توجه ضعیف بودن وضعیت معیشتی مردم دریافت هزینه جایز نیست، حتی نمی‌دانیم در سال‌تحصیلی پیش‌رو تدریس حضوری خواهد بود یا خیر.

او  ابراز داشت: از ۱۵ شهریورماه مدارس شهرستان اهر بازگشایی می‌شود و اگر وضعیت کرونا قرمز باشد احتمال غیرحضوری بودن مدارس محتمل است و در این میان تحصیل از طریق برنامه شاد پیگیری می‌شود.

او  افزود: یک‌ماه به بازگشایی مدارس زمان داریم و تاکنون ۱۱.۵ درصد دانش‌آموزان در مقطع دهم و ۴۷.۵ درصد در مقطع متوسطه اول در مدارس ثبت‌نام کرده‌اند، از این‌رو مدیران مدارس اقدامات لازم را جهت ثبت‌نام دانش‌آموزان به‌کار گیرند تا امتیازات آموزش و پرورش شهرستان اهر در این حوزه کسر نشود.

مدیر آموزش و پرورش اهر گفت: یک‌سری از مدیران مدارس هنگام ثبت‌نام کروکی را رعایت نمی‌کنند و دانش‌آموزان سایر مدارس را در مدارس خود ثبت‌نام می‌کنند، هشدار می‌دهم اگر کروکی را رعایت کنید برخورد می‌کنیم.

او  با بیان اینکه ثبت سفارش کتب درسی بسیار مهم است و تا ۲۰ مردادماه زمان برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی داریم، گفت: امسال تهیه لباس فرم دانش‌آموزان به هیچ عنوان الزامی نیست و جزو اولویت تلقی نمی‌کنیم و نباید به دانش‌آموزان اجبار کنیم و هنگام ثبت‌نام پروتکل‌های بهداشتی حتماً باید رعایت شود.

او  اظهار داشت: متأسفانه در مدارس دخترانه همه به انتخاب رشته انسانی هجوم می‌آورند که تحصیل همه دانش‌آموزان در یک رشته به دلیل محدودیت در امکانات و فضا مقدور نیست و دانش‌آموزان بر اساس امتیاز و رتبه‌بندی به رشته‌های تحصیلی هدایت می‌شوند.

مدیر آموزش و پرورش اهر گفت: مرحله دوم «رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه» در اهر برگزار می‌شود، لذا از مدیران مدارس و معلمان انتظار همکاری و جلب کمک‌های مردمی را داریم تا بتوانیم به یاری خانواده‌های نیازمند و آسیب‌دیده از کرونا و دانش‌آموزان فاقد امکانات و نیازمند کمک کنیم.

رمضان پور ادامه داد: متأسفانه ۳۰ درصد دانش‌آموزان اهری امکانات بهره‌مندی از فضای مجازی و برنامه شاد را ندارند و حتی دانش‌آموزان برخی از روستا‌ها به اینترنت دسترسی ندارند از این‌رو هرچه در توان داریم برای کمک‌رسانی به این دانش‌آموزان باید به‌کار بگیریم.

او  در پایان گفت: سه شماره حساب برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی و فرهنگیان جهت کمک‌رسانی به خانواده‌ها و دانش‌آموزان نیازمند از طریق آموزش و پرورش استان و شهرستان اهر اعلام خواهد شد و هر مدارسی که کمک مالی جمع‌آوری کرده باشند صرفاً در آن مدارس و برای دانش‌آموزان هزینه می‌شود.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار