در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

پیشنهاد آزاد سازی نهادهای دامی/ وقتی که مرغ هست، نهاد دامی نیست و بالعکس!

عسگری گفت: وقتی که مرغ هست، خوراک دام نیست، و هنگامی که نهاد‌های دامی هست مرغ نیست.

حشمت الله عسگری دبیر ستاد تنظیم بازار استان تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه هر کیلو گوشت مرغ در میادین میوه و تره بار با نرخ تنظیم بازار به قیمت ۱۵ هزار تومان و به صورت آزاد هم با نرخ ۱۸ تا ۲۰ هزار تومان عرضه می‌شود، گفت: به ستاد تنظیم بازار کشور پیشنهاد داده ایم که قیمت نهاد‌های دامی (دانه، ذرت و خوراک مرغ) را با نرخ آزاد عرضه کنند.

دبیر ستاد تنظیم بازار استان تهران با بیان اینکه در حال حاضر مرغداران با ارز ۴۲۰۰ تومانی اقدام به خرید نهاد‌های دامی می‌کنند، اظهار کرد: وقتی که تامین نهاد‌های دامی به موقع انجام نمی‌شود، آن‌ها از بازار آزاد دانه و ذرت تامین می‌کنند و چون قیمتش بالاتر است، موجب بالا رفتن قیمت مرغ هم می‌شود.

او افزود: در این شرایط وقتی که نهاد‌های دامی به دست آن‌ها می‌رسد، در مقطعی است که مرغ ندارند و لذا اقدام به فروش نهاد‌های دامی به صورت آزاد می‌کنند.

عسگری با تاکید بر اینکه مشکل اصلی عدم وجود نهاد‌های دامی و عدم تامین به موقع است، اظهار کرد: اگر قیمت نهاد‌های دامی آزاد شود و حجم عرضه آن بالا رود، قیمت مرغ پایین می‌آید.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار