یک‌هزار نفر از ایتام تحت پوشش کمیته امداد سمنان وارد بورس می‌شوند

در طرح شتابا به‌صورت پایلوت، یک‌هزار نفر از ایتام تحت پوشش کمیته امداد با حمایت و تأمین سرمایه اولیه توسط این نهاد وارد بازار بورس می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محسن مسعودیان‌راد مدیرکل کمیته امداد استان سمنان در نشست تخصصی طرح شبکه توانمندسازی ایتام در بورس ایران (شتابا) گفت: طرح شتابا به معنای شبکه توانمندسازی ایتام در بورس ایران است.

او افزود: در طرح شتابا به‌صورت پایلوت، یک‌هزار نفر از ایتام تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان با حمایت و تأمین سرمایه اولیه توسط این نهاد وارد بازار بورس می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان ادامه داد: در مرحله نخست احراز هویت در سجام افتتاح حساب برای مددجویان ضروری است و کمیته امداد تلفن و سیم‌کارت رایگان برای ایتام مهیا می‌کند.

مسعودیان‌راد با بیان اینکه آموزش بورس و مدیریت سرمایه برای ایتام به‌صورت مجازی در چند مرحله آغاز شده است، تصریح کرد: این طرح بنا به پیشنهاد استاندار سمنان به هیأت دولت ارسال و پس از تصویب اولیه جهت اجرای مقدمات به معاون اول رئیس‌جمهوری ارسال شده است.

او با بیان اینکه یکی از اهداف طرح شتابا، توانمندسازی ایتام و تأمین آینده آنان است، تأکید کرد: در اجرای این پیشنهاد می‌توان با ارائه آموزش به ایتام بالای ۱۸ سال، مدیریت سهام و بازار سرمایه را به خود آن‌ها واگذار کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان عنوان کرد: برای افراد کمتر از ۱۸ سال نیز، کمیته امداد می‌تواند با قبول قیومیت ایتام و یا واگذاری امور به صندوق‌های سرمایه‌گذاری این امر را مدیریت کند و در این خصوص باید با انجام رایزنی‌های مختلف با قوه قضائیه موانع موجود را برطرف کرد.

مسعودیان‌راد تصریح کرد: در اجرای این طرح، ایتام با دریافت کد بورسی و حمایت اولیه خیران، کمیته امداد و دولت وارد بازار بورس شده و بر اساس تقسیم‌بندی سنی ذکرشده فعالیت خود را در بازار سرمایه آغاز خواهند کرد.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار