عجیب‌ترین روش‌های درمانی در جهان + تصاویر

در طب مدرن، زالو‌ها در جراحی ترمیمی برای تحریک گردش خون مورد استفاده قرار می‌گیرند به عنوان مثال، زالو‌ها برای بازگرداندن گردش خون در انگشت قطع شده کمک می‌کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در دنیایی که زندگی می‌کنیم روش‌های عجیب پزشکی وجود دارد، در این گزارش با عجیب‌ترین روش‌های پزشکی به انتخاب مجله تایم آشنا شوید.

۱. فصد (خون‌گیری)

فصد یک روش پزشکی باستانی برای بیرون کشیدن مقادیر زیادی خون است. این عمل در دوران قرون وسطی برای درمان تقریباً همه چیز از طاعون سیاه تا آکنه، انتشار داشت. آرایشگران مسئول این روش پزشکی بودند (روبان قرمز پیچیده شده بر روی ستون نماد آرایشگر بود که فصد انجام می‌داد). روش‌های فصد در قرون وسطی متفاوت بود، از اندازه آتش گرفته تا سوراخ شریان.

عجیب‌ترین روش‌های درمانی در جهان + تصاویر

۲. زالو درمانی

زالو نوعی حیوان است که در گروه کرم‌ها قرار می‌گیرند، از زالوها، در اروپا در قرون میانه برای بیرون کشیدن خون فاسد از بدن بیماران استفاده می‌شد، زیرا پزشکان قرون وسطایی معتقد بودند که خون فاسد علت بسیاری از بیماری‌ها است. در طب مدرن، زالو‌ها در جراحی ترمیمی برای تحریک گردش خون مورد استفاده قرار می‌گیرند به عنوان مثال، زالو‌ها برای بازگرداندن گردش خون در انگشت قطع شده کمک می‌کنند.

عجیب‌ترین روش‌های درمانی در جهان + تصاویر

۳. استخوان‌سازی تحت کشش

یکی از روش‌های جدید برای درمان نقص رشد استخوان‌های بدن استخوان سازی تحت کشش" است. پایه فکری این تئوری خیلی جدید نیست. استفاده از این روش به زمان بقراط بر می‌گردد که از یک نیروی خارجی در استخوان شکسته یک پای کوتاه جهت رفع این نقیصه استفاده می‌شد. یک جراح روسی بنام گابریل الیزاروف در سال ۱۹۵۰ این تئوری را گسترش داد. با این روش به محل جدایی دو قطعه استخوان به تدریج نیرو وارد می‌شود و باعث استخوانسازی در این فضا می‌گردد که این تدریجی بودن نیرو‌ها باعث تطابق تدریجی بافت‌های نرم شامل ماهیچه‌ها - تاندون‌ها - اعصاب و عروق نیز خواهد شد.

عجیب‌ترین روش‌های درمانی در جهان + تصاویر

۴. لاروتراپی

لارو تراپی یک درمان بیولوژیکی است که در آن لارو‌های استریل مگس در داخل زخم‌ها قرار می‌دهند تا آن‌ها را عقیم سازی کرده و سلول‌ها و بافت‌های مرده را خارج کنند، زیرا این لارو‌ها در حالی که به بافت‌های سالم نزدیک نمی‌شوند فقط از بافت‌های مرده تغذیه می‌کنند. همچنین با از بین بردن باکتری‌های مضر در داخل زخم، نقش مهمی در پاکسازی زخم‌ها دارد. لارو تراپی یک روش درمانی رایج در دهه سی و چهل قرن بیستم بود، اما پس از ظهور پنی سیلین، محبوبیت خود را از دست داد و با گذشت زمان، باکتری‌های مقاوم به آنتی بیوتیک مانند MRSA ظاهر شدند، و بنابراین لارو‌ها مجبور بودند دوباره استفاده شوند.

عجیب‌ترین روش‌های درمانی در جهان + تصاویر

۵. شیر مادر، یا شیر انسانی

آیا می‌توان شیمی درمانی را با یک فنجان شیر انسان جایگزین کرد؟ در سال ۲۰۰۹، محققان پرونده مردی را که نوشیدن شیر همسرش را به عنوان راهی برای مبارزه با سرطان مورد مطالعه قرار دادند. یک مطالعه جدید توسط گروهی از محققان در دانشگاه لوند و دانشگاه گوتنبرگ در سوئد نشان می‌دهد که شیر مادر ممکن است سلول‌های سرطانی را از بین ببرد، زیرا این ماده حاوی ماده‌ای به نام HAMLET (آلفا لاکتالبومین) است که سلول‌های سرطانی را از بین می‌برد، اما دانشمندان هنوز درباره خواص آن مطمئن نیستند.

عجیب‌ترین روش‌های درمانی در جهان + تصاویر

۶. درمان با اتاق‌های خنک‌کننده

پس از برهنه شدن، بیماران در یک محفظه خنک کننده با نیتروژن مایع قرار می‌گیرند، دمای داخل این محفظه ۱۵۹ درجه سانتیگراد (۲۳۸ درجه فارنهایت)، به مدت دو تا چهار دقیقه است. درجه حرارت پایین باعث آزاد شدن هورمون اندروفین (داروی تسکین دهنده درد طبیعی بدن) می‌شود. این هورمون در تسکین درد در افراد مبتلا به فیبرومیالژیا کمک می‌کند. این روش درمانی برای ورزشکاران به عنوان روشی برای توانبخشی و آرام کردن درد اعمال می‌شود.

۷. نوشیدن ادرار

فضانوردان ممکن است مجبور به نوشیدن ادرار بازیافت شده باشند، با این حال برخی از مردم روی زمین نیز هنوز به هومیوپاتی یا همسان‌درمانی اعتقاد دارند و برای معالجه برخی بیماری‌ها به نوشیدن ادرار متوسل می‌شوند! طرفداران طب جایگزین ادعا می‌کنند که ادرار حاوی مواد ایمنی‌دهنده بدن در برابر همه بیماری‌ها، از سرطان گرفته تا ایدز است. تاکنون مطالعه علمی در مورد این نوع درمان صورت نگرفته است؛ بنابراین، سازمان‌هایی مانند انجمن سرطان آمریکا موضع خاصی در مورد این درمان نگرفته است.

عجیب‌ترین روش‌های درمانی در جهان + تصاویر

۸.  پودر مروارید

مروارید‌ها معمولاً به عنوان جواهرات مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما در طب سنتی چین از پودر مروارید برای مراقبت از پوست استفاده می‌شود. پزشکان این نوع درمان ادعا می‌کنند که پودر مروارید آکنه را از بین می‌برد، همانطور که از آن به عنوان ضماد ضد پیری استفاده می‌شود و متوسط عمر یک فرد را افزایش می‌دهد.

عجیب‌ترین روش‌های درمانی در جهان + تصاویر


بیشتر بخوانید


منبع: تابناک

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
زالو برای هموروئید هم استفاده میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
برادر خودم واریس داشت،. زالو درمانی کردیم خیلی موثر بود
آخرین اخبار