افزایش ۸ درصدی ثبت واقعه فوت در خراسان جنوبی

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال تا کنون میزان ثبت واقعه فوت در استان، نسبت به مدت مشابه پارسال ۸/۸ درصد افزایش داشته است.

مهرآور مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: بررسی روند میزان فوت ثبت شده در استان از سال ۹۵ تا ۹۸ نشان می‌دهد خراسان جنوبی درسال ۹۵ از رتبه ۱۱ کشور به رتبه ۱۲ در سال ۹۸ رسیده است.

او در خصوص روند فوت از سال ۹۲ تا سال ۹۸ در استان افزود: کمترین میزان فوت مربوط به سال ۹۵ با ۳ هزار و ۷۵۳ و بیشترین میزان فوتی مربوط به سال ۹۸ با ۴ هزار و ۶۵ واقعه فوتی بوده است.

مهرآور تصریح کرد: بیشترین آمار فوتی ثبت شده مربوط به شهر بیرجند با هزار و ۴۹۲ فوت و کمترین میزان مربوط به شهر خوسف با ۸۶ واقعه فوت است.


بیشتر بخوانید


مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی ادامه داد: از کل آمار فوتی‌های سال ۹۸، ۲ هزار و ۲۰۷ نفر مرد و هزار و ۸۵۸ نفر زن هستند که نسبت آن ۱۱۹ نفر است؛ یعنی به ازای هر ۱۰۰ زن، ۱۱۹ مرد فوت شده است.

مهرآور در خصوص میزان مرگ و میر در ۴ ماهه اول سال ۹۹ ادامه داد: از ابتدای سال هزار و ۴۴۰ واقعه فوت در استان به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۸/۸ درصد افزایش دارد.

او با بیان اینکه از ابتدای امسال تا به امروز ۷۹۳ واقعه فوت شهری و ۶۴۷ واقعه فوت روستایی در استان ثبت شده، افزود: از این میزان ۷۶۶ نفر مرد و ۶۷۴ نفر زن هستند.

انتهای پیام/‌ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار