تعمیر و بازسازی شیر‌های صنعتی حساس در نیروگاه نکا

به منظور کاهش وابستگی صنایع نیروگاهی به تجهیزات خارجی، بازسازی و نوسازی انواع شیر‌های صنعتی حساس در نیروگاه نکا در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،معاونت تعمیرات نیروگاه نکا اعلام کرد: به منظور کاهش وابستگی صنایع نیروگاهی به تجهیزات خارجی، بازسازی و نوسازی انواع شیر‌های صنعتی مانند  گیت والوها، سیفتی والوها، کنترل والو‌ها و چک والو‌ها در نیروگاه شهید سلیمی نکا در حال انجام است.

شیر‌های صنعتی یکی از مهمترین، پرکاربردترین و چالشی‌ترین تجهیزات نیروگاه به شمار می‌روند که صحت عملکرد آن‌ها می‌تواند در پایداری و تولید مستمر انرژی نقش تعیین کنند‌های ایفا کنند.

این شیرها  به دلیل حساسیت و اهمیت کارکرد آن‌ها از قیمت نسبتا بالایی برخوردار می‌باشند و ضمن طولانی بودن فرایند خرید، هزینه‌های هنگفتی را به نیروگاه تحمیل می‌کنند، به همین دلیل در سال‌های اخیر با تکیه بر توانمندی، دانش و تخصص کارکنان، بخش عمده‌ای از این شیر‌های صنعتی و حساس بازسازی و نوسازی شده و مجدداً مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

بر این اساس در طول تعمیرات اساسی و نیمه اساسی واحد‌های نیروگاه، شیر‌های صنعتی که نیاز به تعمیر و بازسازی داشته باشند، جمع آوری و به کارگاه جوشکاری و تراشکاری منتقل می شوند و تیم بازسازی به منظور راه‌اندازی و بهره‌وری مجدد والو‌ها اقدام به بازسازی آن‌ها می‌کنند.

در بازسازی اساسی والو‌ها اقداماتی همچون جوشکاری، ماشین‌کاری، لپینگ سطح آبندی سیت پلاک، تعویض گسکت بدنه، تعویض پکینگ‌ها، روانکاری، تست و رنگ‌آمیزی والو با هماهنگی گروه‌های تعمیراتی صورت می‌پذیرد.

بیش از ۲۳۰ عدد از والو‌ها و تجهیزات مرتبط از ابتدای امسال تاکنون تعمیر و بازسازی شده است.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار