برپایی موکب‌های کرمانشاه در آستانه عید غدیر و ایام محرم و صفر

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه از برپایی موکب‌های استان (ایستگاه‌های خدمات‌رسانی) در آستانه عید غدیر و ایام محرم و صفر خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ بهمن صحرایی رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه گفت : استان کرمانشاه ۱۲۰ موکب شناسنامه‌دار دارد که همه ساله این موکب‌ها در ایام محرم و صفر برای خدمات رسانی به زوار عتبات عالیات آماده می‌شوند. این موکب‌ها در ایام محرم و صفر به صورت مقطعی برای خدمات رسانی به زوار عتبات عالیات فعال و معمولا در ایام اربعین به اوج فعالیت خود می‌رسند.

او با بیان اینکه امسال هم تب و تاب برپایی موکب‌ها در استان در آستانه عید غدیر و محرم و صفر به راه افتاده، گفت : اگرچه به احتمال خیلی زیاد امکان تردد زوار به عتبات عالیات در محرم و صفر امسال به دلیل مقابله با شیوع کرونا وجود نخواهد داشت، اما این موکب‌ها در صورت عدم تردد زوار در حوزه اجرای رزمایش مواسات و کمک مومنانه و توزیع غذای گرم در بین نیازمندان فعال خواهند شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه افزود: موکب‌های استان کرمانشاه همیشه در شرایط سخت همچون زلزله و سیل سال‌های اخیر پای کار بوده و به آسیب دیدگان خدمات رسانی داشته اند> اخیرا هم با شیوع کرون در حوزه اجرای رزمایش کمک مومنانه پای کار آمده‌اند.

صحرایی سپس با اشاره به برنامه‌ریزی موکب‌های استان برای پخت و توزیع حدود ۳۰ هزار پُرس غذای گرم به مناسبت عید غدیر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، گفت: موکب‌های استان پس از عید غدیر و در ایام محرم و صفر و به ویژه در دهه اول محرم و ایام منتهی به اربعین به اوج فعالیت خود برای خدمات‌رسانی به نیازمندان خواهند رسید .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار