۱۹۰ خانواده در خراسان جنوبی در نوبت تحویل فرزند

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: تعداد ۱۹۰ خانواده در استان در نوبت تحویل فرزند هستند.

عرب نژاد مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: پارسال تعداد فرزندان واگذار شده ۵۸ کودک بوده است که از این تعداد ۲۸ کودک پسر و ۳۰ کودک دختر بودند.

او افزود: از ابتدای امسال تا کنون تعداد ۲۲ کودک به متقاضیان واگذار شده است که از این تعداد ۱۳ کودک پسر و ۹ کودک دختر هستند.

عرب نژاد عنوان کرد: در مدت مشابه پارسال ۱۲ کودک به خانواده‌های متقاضی واگذار شده است.


بیشتر بخوانید


مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی اظهار کرد: در ۲ سال اخیر حدودا ۸۱ خانواده دارای حکم سرپرستی موقت (امین موقت و فرزند خوانده) شدند.

او تصریح کرد: در حال حاضر ۵۳۷ کودک تحت حمایت سازمان بهزیستی هستند، ولی در حال حاضر کودک قابل واگذاری وجود ندارد.

عرب نژاد متقاضیان فرزند خواندگی را سه گروه زوجین فاقد فرزند، زنان یا دختران فاقد همسر و زوجین دارای فرزند که دارای شرایط فرزند خواندگی باشند اعلام کرد.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی افزود:  از ۱۶ اردیبهشت ماه امسال سامانه فرزند پذیری با هدف شفافیت نحوه واگذاری کودکان راه اندازی شده است که مراحل درخواست فرزند خواندگی از ثبت تا دریافت نتیجه از طریق سامانه http://adoption. Behzisti. Net انجام می شود.

او ادامه داد: با توجه به این که روند واگذاری فرزندان به خانواده‌های متقاضی با هماهنگی مراجع قضایی و سازمان بهزیستی انجام می‌ شود،  بنابراین هرگونه مراقبت و سرپرستی غیر قانونی از طریق خرید و فروش نوزاد، جعل شناسنامه ممنوع است.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار