دیدار اشرف غنی با هیات اداری دو مجلس افغانستان/ نمایندگان به کابل فراخوانده شدند

رئیس جمهور افغانستان با روسا و اعضای هیات اداری دو مجلس شورای ملی در مورد روند صلح و برگزاری لویه جرگه مشورتی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ارگ ریاست جمهوری افغانستان طی دو اعلامیه جداگانه اعلام کرد که اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان با روسا و اعضای هیات اداری دو مجلس شورای ملی در مورد روند صلح و برگزاری لویه جرگه مشورتی دیدار و گفتگو کرده است.

رئیس جمهور افغانستان در این دو نشست بر ضرورت تدویر لویه جرگه مشورتی صلح برای تعیین سرنوشت ۴۰۰ زندانی طالبان با هدف آغاز مذاکرات بین الافغانی تاکید کرده است.

اشرف غنی اظهار داشت که در جرگه مشورتی صلح در روشنایی اجماع و نظریات مردم و نمایندگان آنها، به شمول صلح، درباره مسائل مهم ملی تصمیم گرفته خواهد شد.

میر رحمان رحمانی، رئیس مجلس نمایندگان افغانستان نیز در این دیدار حمایت مردم از نظام و مشورت‌های آن‌ها در مسائل ملی و سرنوشت ساز را مهم خواند و از همکاری خود در این عرصه اطمینان داد.

همچنین فضل الهادی مسلمیار، رئیس مجلس سنای افغانستان نیز از همکاری در مسائل ملی و موضوعات مرتبط با صلح، اطمینان کامل داد.

قابل یادآوری است که با رعایت فقره‌های اول ماده‌های ۶۶ و ۸۱ قانون اساسی، رئیس جمهور افغانستان طی حکمی، اعضای شورای ملی را که به تعطیلی رفته بودند، برای شرکت در لویه جرگه مشورتی صلح، از تاریخ ۱۷ اسد/ مرداد تا پایان لویه جرگه مذکور به کابل فراخواند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.