نکات ضروری درباره پرداخت حقوق کارگران

درباره پرداختی‌های کارگران تحت عنوان حقوق و یا مزایای پایان کار، نکاتی وجود دارد که عدم آگاهی از آن‌ها همیشه موجب اختلاف بین کارگر و کارفرما شده است.

وحید حاجی زاده کارشناس حوزه اختلافات کارگری و کارفرمایی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: کلیه پرداخت‌های مستمر و ثابت که ماهیانه همراه با حقوق به کارگران پرداخت می‌شود جزئی از حقوق پایه آن هاست.

او گفت: عنوان پرداخت‌های ثابت ماهیانه که اکثر کارفرمایان از آن استفاده می‌کنند تغییری در این خصوص ایجاد نمی‌کند و باعث می‌شود که در کلیه محاسبات کارگران از جمله عیدی، سنوات و مانده مرخصی ملاک عمل در محاسبه قرار گیرد.

حاجی زاده گفت: به طور مثال اگر ماهیانه به کارگران مبلغ ثابت ۵۰۰ هزار تومان با عنوان کارانه پرداخت شود این مبلغ جزئی از حقوق پایه محسوب شده و در زمان محاسبات مزایای پایان کار می‌بایست مبلغ ۵۰۰ هزار تومان به حقوق پایه اضافه شده و سپس محاسبات انجام شود.

این کارشناس حوزه اختلافات کارگری و کارفرمایی با بیان اینکه در صورت تخلف از این موضوع حق شکایت در مراجع حل اختلاف برای کارگران محفوظ است.

بیشتربخوانید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار