توسعه آموزش‌های فنی‌حرفه‌ای و کاردانش در کرمانشاه

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه، افزایش مهارت نیروی کار در استان را یکی از برنامه‌های این اداره کل اعلام کرد و گفت : برای رسیدن به این هدف به دنبال توسعه آموزش‌های فنی‌حرفه‌ای و کاردانش هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مجید یزدان‌پناه مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه یکی از مهم‌ترین اهداف آموزش و پرورش را تربیت نیروی متخصص و ماهر دانست و گفت : این موضوع در کشور‌های در حال توسعه اهمیت بالایی دارد و در وضعیت کنونی که اشتغال به یکی از دغدغه‌های اصلی دولت و خانواده‌ها تبدیل شده آموزش فن و مهارت جزو ضروری‌ترین نیاز‌های جامعه است.

او گفت : می‌توان با هدایت دانش‌آموزان به شاخه‌های فنی و مهارتی کمک شایانی به امر اشتغال کرد.

او افزود: بهترین فرصت برای رسیدن به توسعه متوازن در آموزش و پرورش هدایت تحصیلی صحیح و آگاهانه دانش‌آموزان است و با هدایت براساس استعداد و علاقه می‌توان به توسعه متوازن شاخه‌ای و رشته‌ای رسید که به همین منظور هدایت دانش‌آموزان به رشته‌های فنی‌حرفه‌ای وکاردانش در استان کرمانشاه در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه افزود: در راستای گام‌نهادن در مسیر سند تحول بنیادین که می‌بایست در انتهای برنامه ششم توسعه به پوشش ۵۰ درصد دانش‌آموزان در شاخه‌های فنی‌حرفه‌ای و کاردانش برسیم، لذا به عنوان کوتاهترین راه ضمن اینکه از تمامی ظرفیت‌های خالی کلاس‌های آموزشی استفاده نماییم، مجبور هستیم جهت استفاده بهینه از فضا و تجهیزات هنرستانی و در صورت نیاز از پتانسیل نوبت دوم در هنرستانه‌های کاردانش و تکمیل ظرفیت در هنرستان‌های فنی حرفه‌ای بهره گیریم.

یزدان پناه با بیان اینکه کرمانشاه بنابر اعلام وزارت آموزش و پرورش از حیث ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس یکی از سه استان برتر کشور است، گفت: تاکنون کار نام‌نویسی بیش از ۸۶ درصد دانش‌آموزان استان در مدارس نهایی شده است.

او افزود: تاکنون بیش از ۹۴ درصد دانش‌آموزان ابتدایی، بیش از ۹۲ درصد دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول و بیش از ۵۳ درصد دانش‌آموزان متوسطه دوم در مدارس استان ثبت‌نام شده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه ادامه داد: بخش زیادی از دانش‌آموزانی که هنوز موفق به ثبت نام نشده‌اند یا دانش‌آموزان کلاس‌اولی هستند که در حال تکمیل فرآیند مرتبط با سنجش سلامت بوده و یا دانش آموزان کلاس نهمی که در حال انجام فرآیند هدایت تحصیلی و انتخاب رشته می‌باشند.

یزدان‌پناه به شرایط در نظر گرفته شده برای شروع سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: اگر در زمان آغاز سال تحصیلی وضعیت ما قرمز باشد تمام‌کلاس‌ها از طریق شبکه شاد و صدا و سیما برگزار می‌شود.

او افزود: اگر وضعیت زرد باشد مدارس به صورت زوج و فرد برقرار است و درس‌های تخصصی حضوری و درس‌های غیرتخصصی از طریق شبکه شاد ارایه می‌شود.

یزدان پناه ادامه داد: با این حال در صورتی که وضعیت سفید در هر یک از شهرستان‌ها برقرار شود کلاس‌ها را به صورت عادی برگزار می‌کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: صدا و سیما و رسانه‌ها باید آموزش و پرورش را یاری کنند تا بتوانیم با ترغیب خانواده‌ها بخشی از کلاس‌ها را با ظرفیت کمتر برپا کنیم.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.