با حکم فاضل نظری؛

سیدحسین خادم‌حسینی نایب رئیس شورای نظارت بر طراحی، ساخت و توزیع اسباب‌بازی شد

سیدحسین خادم حسینی با حکم رئیس هیات مدیره و مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان نایب رئیس شورای نظارت بر طراحی، ساخت و توزیع اسباب بازی منصوب شد.

به گزارش حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، فاضل نظری رئیس هیات مدیره و مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با صدور حکمی سیدحسین خادم حسینی را به عنوان نایب رئیس شورای نظارت بر طراحی، ساخت و توزیع اسباب بازی منصوب کرد.

در این حکم در چند محور بر ضرورت تقویت و فرآیندسازی به‌منظور ایفای بهتر نقش کنترلی و نظارتی شورا و بازنگری در فرآیند‌های تحقق آن، حمایت ویژه از طراحی، تولید و توزیع هدف‌مند اسباب‌بازی‌های ملی در کشور به‌ویژه در سال جهش تولید، توجه ویژه به نظارت ضابطه‌مند بر اصول و ارزش‌های فرهنگ ایرانی اسلامی در ارتباط با این صنعت، تشکیل و تقویت شورا‌های تخصصی قانونی و اثرگذاری بر هماهنگی منطقی بین شاخص‌های نظارت در این شورا با ملاک‌های صدور مجوز و انتشار محصولات جانبی فرهنگی (هم‌چون انیمیشن‌های غیر ایرانی) در دیگر نهاد‌های فرهنگی تاکید شده است.

رئیس شورای نظارت بر اسباب‌بازی کشور در این حکم از خادم‌حسینی خواسته است برای تحقق و توسعه زیر ساخت‌های اداری، حقوقی و قانونی پیش‌بینی شده برای این شورا از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز تلاش کند.

فاضل نظری در حکم خادم‌حسینی اظهار امیدواری کرده است که از رهگذر تلاش عالمانه با ملاحظه سیاست‌های کلان فرهنگی کشور و همکاری با مسئولان ذیربط در مسیر هم‌افزایی و تحقق اهداف این شورا قدم‌های موثری برداشته شود.

سیدحسین خادم حسینی پیش از این به عنوان مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی کانون مشغول به فعالیت بود.

بر اساس این گزارش اساس‌نامه شورای نظارت بر ساخت و واردات و صادرات اسباب بازی در سال ۱۳۷۶ به پیشنهاد کانون پرورش فکری در دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور تصویب و در نهایت با تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۷۷ به مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ابلاغ شد.

دبیرخانه این شورا در کانون قرار دارد و هدف آن ساماندهی صنعت اسباب‌بازی از طریق حمایت، هدایت و نظارت بر طراحی، ساخت، واردات و توزیع اسباب‌بازی کودکان تعیین شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار