دمای هوای کشور ۴ درجه گرم‌تر می‌شود؛ تردد در استان‌های شمالی افزایش یافت

طبق پیش بینی‌های سازمان هواشناسی کشور، دمای هوای کل کشور از ۴ تا ۸ درجه افزایش خواهد یافت.

آب و هوابه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، همزمان ‌با تعطیلات پیش رو برای ایام عید غدیر مرکز مدیریت راه های کشور محدودیت های را تعیین کرده و از سوی با توجه به افزایش حجم بارش ها وضعیت آب وهوا باعث افزایش ترافیک در مسیرهای منتهی به شمال کشور می شود.

محدویت‌های ترافیکی برای تعطیلات پیش رو

در همین زمینه جلیلیان معاون مرکز مدیریت راه‌های کشور در گفت‌ و گو با خبرنگار راه و شهرسازی باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه پیش بینی می‌شود تردد در بازه زمانی ۱۵ مرداد تا ۱۸ مرداد نسبت به هفته گذشته حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش داشته باشد، گفت: پیش‌بینی می‌شود اوج تردد رفت برای روز چهارشنبه ۱۵ مرداد از ساعت ۱۵ تا ۲۱ و اوج برگشت برای بازه زمانی ۱۴ تا ۲۱ روز شنبه ۱۸ مرداد باشد.

او تصریح کرد: پیش بینی استان‌های با بیشترین انباشت به ترتیب مازندران (۸۰ هزار وسیله نقلیه)، گیلان (۷۱ هزار وسیله نقلیه)، اصفهان (۲۰ هزار وسیله نقلیه) و فارس (۱۲ هزار وسیله نقلیه) خراسان رضوی (۸ هزار وسیله نقلیه) خواهد بود.

جلیلیان بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود بیشترین خروجی از استان تهران و البرز با حدود ۲۳۰ هزار وسیله نقلیه با مقاصد استان‌های مازندران، گیلان و گلستان در این ایام صورت گیرد.

معاون مرکز مدیریت راه‌های کشور توضیح داد: پیش‌بینی می‌شود در روز چهارشنبه ۱۵ مرداد محور‌های تهران-کرج و کرج-قزوین از ساعت ۱۵ تا ۲۱ در محدوده قبل از پل کلاک تا گلشهر ترافیک سنگین خواهد بود.

او تاکید کرد: برای مسیر برگشت از گلشهر تا محدوده پل کلاک در روز جمعه ۱۸ مرداد از ساعت ۱۵ تا ۲۲ ترافیک سنگین خواهد بود.

جلیلیان ادامه داد: برای محور کرج- چالوس روز چهارشنبه ۱۵ مرداد از ساعت ۱۵ تا ۲۱ از محدوده شهرستانک تا چالوس تردد به کندی صورت خواهد گرفت.

او اضافه کرد: همچنین در محور آزادراه تهران-شمال نیز در روز چهارشنبه از ساعت ۱۵ تا ۲۱ ترافیک نیمه‌سنگین خواهد بود. برای مسیر برگشت نیز برای روز جمعه ۱۷ مرداد وشنبه ۱۸ مردادماه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ ترافیک در محور چالوس- کرج قبل از دوراهی ورودی آزادراه به سمت تهران ترافیک سنگین خواهد بود.

جلیلیان یاد آور شد: برای محور آزادراه قزوین-رشت به ویژه مقطع لوشان تا رودبار از اواخر روز چهارشنبه ۱۵ مردادماه ترافیک نیمه سنگین خواهد بود.

او اضافه کرد: ساعت اوج بازگشت محور آزادراه رشت - قزوین نیز روز شنبه ساعت ۱۵ تا ۲۰ در محدوده لوشان تا رودبار با ترافیک نیمه سنگین پیش‌بینی می‌شود.

معاون مرکز مدیریت راه‌های کشور افزود: برای محور فیروزکوه (رودهن- دماوند) برای روز چهارشنبه ۱۵ مردادماه از ساعت ۱۷ تا ۲۴ ترافیک نیمه سنگین خواهد بود. همچنین وضعیت ترافیک برای محور فیروزکوه (دماوند-رودهن) روز شنبه ۱۸ مردادماه از ساعت ۱۴ تا ۲۰ نیمه سنگین خواهد بود.

جلیلیان با بیان اینکه محور هراز (رودهن-آمل) روز چهارشنبه ۱۵ مردادماه از ساعت ۱۶ تا ۲۱ به ویژه در مقطع پلور به گزنک ترافیک نیمه سنگین خواهد بود افزود: محور برگشت (آمل-رودهن) روز جمعه ۱۷ مردادماه و شنبه ۱۸ مردادماه از ساعت ۱۷ تا ۲۲ محدوده گزنک تا رودهن ترافیک نیمه‌سنگین خواهد بود.


بیشتر بخوانید

وضعیت آب و هوا در ۱۵ مرداد؛ استان‌های شمالی کشور گرم‌تر می‌شوند


 

افزایش ۴ تا ۸ درجه دما در کشور

همچنین ضیائیان کارشناس هواشناسی در گفت‌ و گو با خبرنگار راه و شهرسازی باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه ما در سه روز آینده در سواحل دریای خزر برای برخی از نقاط از جمله خراسان شمالی در ارتفاعات شمال سمنان، رشته کوه البرز، شاهد بارش‌های به صورت رگبار خواهیم بود،  گفت: هشدار‌هایی را برای امروز برای برخی از استان‌های شمالی کشور ارائه کرده ایم چراکه بارش‌ها در این ایام به صورت تابستانی و رگباری خواهد بود.

او ادامه داد: استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان، شمال کرمانشاه، ارتفاعات البرز، جنوب سیستان و بلوچستان و شرق فارس احتمال وقوع بارش‌های وجود دارد گفت: در روز‌های آینده پدیده قابل توجهی در سایر نقاط کشور وجود ندارد.

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه در جنوب و شرق خراسان رضوی سیستان و بلوچستان شاهد وزش باد خواهیم بود ادامه داد: همچنین یک سامانه بارشی در روز جمعه و شنبه استان‌های جنوب سیستان و بلوچستان را تحت تأثیر خود قرار خواهد داد و ما شاهد بارش‌های در جنوب کشور خواهیم بود.

ضیائیان تصریح کرد: در روز‌های جمعه و شنبه شاهد افزایش ۴ تا ۸ درجه دما خواهیم بود که این افزایش دما تا اواسط هفته ادامه خواهد داشت.
این کارشناس هواشناسی بیان کرد: دریای عمان همچنین سواحل شرقی این دریا مواج خواهد بود و از اواخر روز جمعه شاهد افزایش دما در استان‌های ساحلی کشور خواهیم بود.

در حالی که با توجه به افزایش شیوع ویروس کرونا و اخطار‌های بسیار زیاد وزارت بهداشت و درمان کشور مبنی بر انجام ندادن سفر‌های غیر ضروری به ویژه به استان‌های شمالی کشور امیدواریم مردم با توجه به تعطیلات پیش رو از انجام این سفر‌ها جلوگیری کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۰ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
همين حالاشم داريم ذوب ميشيم واي به هشت درجه گرمتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
٨ درجه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار