جانشین رئیس پلیس راه ناجا مطرح کرد؛

۴ عامل شکل گیری حوادث رانندگی/ سرعت غیر مجاز عاملی اصلی بروز حوادث ترافیکی

سرهنگ شرافتی گفت: سرعت غیرمجاز، انحراف به چپ، خستگی و خواب آلودگی و نداشتن توجه کافی به جلو در حین رانندگی از ۴ عامل شکل گیری حوادث رانندگی است.

سرهنگ ایوب شرافتی جانشین رئیس پلیس راه ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: وقوع تصادف علل مختلفی دارد اما ۴ علل از عوامل شکل گیری حوادث است که بیش از ۸۰ درصد از علل وقوع تصادفات را به خود اختصاص داده‌اند.

وی ادامه داد: این ۴ علل شامل؛ سرعت غیرمجاز، انحراف به چپ، خستگی و خواب آلودگی و نداشتن توجه کافی به جلو در حین رانندگی است.

جانشین رئیس پلیس راه ناجا افزود: در بین این ۴ عامل، سرعت غیر مجاز بسیار بیشتر دیده می‌شود و بسیاری از حوادث ترافیکی ناشی از رانندگی با سرعت غیر مجاز و تخطی از سرعت مطمئنه است.

وی گفت: ماده ۱۲۶ آیین نامه راهنمایی و رانندگی نحوه رانندگی و سرعت مجاز را کاملا طبقه بندی کرده و سرعت در راه‌ها، مناطق غیر مسکونی برون شهری، آزدراه‌ها و... مشخص شده و توصیه میکنم رانندگان حتما به آیین نامه راهنمایی و رانندگی و ماده ۱۲۶ این آیین نامه مراجعه کنند.

سرهنگ شرافتی بیان کرد: توصیه می‌شود رانندگان همیشه با سرعت مجاز رانندگی کنند و تحت هیچ شرایطی حین رانندگی سرعت غیر مجاز نداشته باشند.

جانشین رئیس پلیس راه ناجا افزود: سرعت غیر مجاز در وقوع و شکل گیری حوادث نقش مستقیمی دارد و امیدوارم هموطنان به قوانین و ضوابط توجه کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار