آنچه درباره بیمه دانشجویی باید بدانیم

یک کارشناس تامین اجتماعی درباره جزئیات پرداخت حق بیمه برای بیمه دانشجویی، توضیحاتی داد.

به گزارش حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، از سوی سازمان تأمین اجتماعی به ادارات کل استان‌های این سازمان ابلاغ شده آمده است که به منظور تعمیم و گسترش پوشش بیمه به آحاد افراد جامعه، دانشجویان دانشگاه‌ها با ارائه کارت دانشجویی معتبر بر اساس درآمد مبنای پرداخت حق بیمه که از ١‏‏‏ / ١ برابر حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار کمتر نخواهد بود.

برای شروع این نوع بیمه مراجعه دانشجو با شناسنامه، کارت ملی، کارت دانشجویی معتبر و حداقل سه قطعه عکس جدید به نزدیک‌ترین شعبه تامین‌اجتماعی محل سکونت یا محل اشتغال به تحصیل خود برای ارائه تقاضای بیمه دانشجویان و انجام معاینات پزشکی بدون قرارداد (در صورت انتخاب نرخ ۱۸ درصد برای این نوع بیمه) و انعقاد قرارداد و دریافت برگه پرداخت حق‌بیمه و پرداخت مبلغ حق‌بیمه به‌صورت ماهانه یا چند ماهه (به‌طور یک جا) ضروری است.

به همین منظور محمد حسن زدا کارشناس تامین اجتماعی درباره بیمه دانشجویی، اظهار کرد: یکی از خدمات سازمان تامین اجتماعی که در سال های اخیر به آن توجه کرده بیمه دانشجویی است.

کارشناس تامین اجتماعی بیان کرد: تمامی دانشجویانی که در مراکز آموزش عالی مشغول به تحصیل هستند با ارائه گواهی از واحد مربوطه می‌توانند بیمه شوند و از ایام دانشجویی به فکر جمع آوری سوابق بیمه‌ای باشند.

وی افزود: بعد از پایان دوره دانشجویی و شاغل شدن می‌توانند سابقه خوبی برای زمان بازنشستگیشان داشته باشند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
دانشجو بیمه شود دو سال سربازی چطور محاسبه میشود ایا باید پولی پرداخت کند یاجزع سابقه محاسبه میشود!
آخرین اخبار