معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت خبر داد؛

ممنوعیت ۲۶۰۰ ردیف تعرفه واردات کالا

کلامی، از ممنوعیت ۲ هزار و ۶۰۰ ردیف تعرفه واردات کالا در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، کلامی معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت امروز در چهاردهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان گلستان که با حضور استاندار گلستان برگزار شد گفت: در حلقه تامین مجموعا ۴۳ میلیارد دلار نیاز صادراتی کشور است.

او ادامه داد : از ۸۰۰۰ تعرفه واردات، برای ۶۰۰۰ تعرفه کالا وارد می‌شد که در شرایط تشدید تحریم‌ها و با هدف حفظ اشتغال و ایجاد ارزش افزوده بیشتر برای کشور، واردات ۲۶۰۰ ردیف تعرفه که امکان تولید آن در داخل وجود داشت، ممنوع شده است.

کلامی گفت: از ۴۳ میلیارد دلار نیاز صادراتی کشور حدود ۱۴ میلیارد دلار صرف واردات کالا‌های اساسی می‌شد که در سال ۹۹ بخشی از این کالا‌ها را از سبد وارداتی خارج کردیم و این تصمیم یک فرصت بسیار مطلوب برای تولیدکنندگان کشور فراهم کرده است.

به گفته او، در حال حاضر تنها ۵ کالا شامل ذرت، کنجاله، جو، دانه‌های روغنی و روغن با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد می‌شود.

این مقام مسئول گفت: از این تاریخ، تخصیص سهمیه مرتبط با نهاده‌های دامی به واحد‌های تولیدی استان با هماهنگی جهاد کشاورزی استان انجام خواهد شد.

کلامی، با اشاره به مشکلات تامین نهاده‌های دامی و قیمت مرغ طی روز‌های اخیر، ابراز امیدواری کرد با رفع مشکلات تامین در کشور از این بحران نیز عبور کنیم.

او همچنین گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی تنظیم بازار، با توجه به ظرفیت گندم و آرد استان مقرر است گندم تولیدی استان در محل کارخانجات استان به آرد تبدیل شود و با هدف افزایش کیفیت نان، انتخاب کارخانه آرد با نانوا است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.