رونق حوزه مسکن و ساخت و ساز محرکی جدی برای اقتصاد و اشتغال است

معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه رونق ساخت و ساز در حوزه عمرانی و تاثیر آن بر اقتصاد و اشتغال استان را با اهمیت دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ حاتمی معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه ضمن با اهمیت دانستن رونق ساخت و ساز در حوزه عمرانی و تاثیر آن بر اقتصاد و اشتغال استان گفت : قطعا اگر میزان سرمایه گذاری در ساخت و ساز دو یا چند برابر شود باعث رونق شغل‌ها و مهارت‌های مرتبط با این حوزه خواهد شد که تاثیرات مثبتی بر رشد اقتصاد استان خواهد گذاشت.

او گفت : علیرغم اینکه روند صدور مجوز در بخش‌های دیگر اصلاح شده، اما هنوز این روند در ساخت و ساز تسهیل نگردیده است که انتظار داریم با تسهیل‌گری و روان‌سازی، این روند اصلاح شود.

معاون استاندار با اشاره به اینکه جاده سرمایه گذاری در حوزه عمران باید هموار باشد افزود: شهرداری‌ها و بانک‌ها در این بخش بسیار موثر هستند و می‌توانند با حذف قوانین دست و پا گیر و کند کننده، این بخش را رونق ببخشند.

معاون استاندار افزود: در بیمه بخش مسکن ابهاماتی وجود دارد که باید تعیین تکلیف شود، زیرا ما در زمینه بیمه تامین اجتماعی جزو استان‌های ضعیف کشور هستیم و انتظار داریم که حوزه کارگری و ساخت و ساز استان نیز تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار بگیرند.

او گفت: در بحث پروژه‌های شهری باید نیازسنجی انجام بگیرد و نیاز‌های شهری مانند هتل، پارکینگ طبقاتی و... تعریف شوند تا ما بتوانیم بر این اساس نسبت به جذب سرمایه گذار اقدام کنیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار