حفاظت از تالاب‌ها و خوریات برای حفظ آبزیان و پایداری شغل صیادی ضروری است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: آلودگی خوریات و تالاب‌ها بر جمعیت آبزیان قابل صید تاثیر نامطلوبی دارد و حفاظت از دریا، خوریات و تالاب‌ها برای پایداری معیشت صیادان ضروری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فرهاد قلی نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: اکوسیستم دریایی به همراه خوریات و تالاب‌ها زیستگاه انواع گونه‌های زیستی شامل پستانداران، پرندگان، آبزیان و گونه‌های ارزشمند گیاهی است که حفاظت از زیستگاه‌های دریایی علاوه از بر حفاظت از گونه‌های زیستی و محیط زیست در میزان زادآوری ماهیان و آبزیان قابل صید موثر است.

او، حفاظت از اکوسیستم دریایی، خوریات و تالاب‌های دریایی را از اولویت‌های سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد که اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از سال ۱۳۹۸ با جدیت بیشتری این موضوع را پیگیری کرده  است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر عنوان کرد: در این زمینه از تصرفات عدوانی خوریات و استحصال دریا جلوگیری و  پرونده‌های قضایی نیز تشکیل شده است.


بیشتر بخوانید


قلی نژاد گفت: هرگونه تخریب خوریات و تالاب‌ها براساس قانون حفاظت، احیا و مدیریت تالاب‌ها، و هرگونه استحصال زمین از دریا بدون مجوز‌های قانونی ممنوع است، زیرا استحصال دریا و خوریات موجب خسارت فراوان به اکوسیستم دریایی و نابودی منظرگاه طبیعی دریا می‌شود.

او تاکید کرد: تخریب و آلودگی دریایی در خوریات و تالاب‌ها بر جمعیت آبزیان به ویژه آبزیان قابل صید تاثیر نامطلوبی دارد بنابراین حفاظت از دریا، خوریات و تالاب‌ها برای پایداری معیشت صیادان بومی ضروری است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: جلوگیری از تخریب سواحل و دریا همواره مورد تاکید سازمان‌های متولی بوده و در ابلاغ دستور جدید رئیس جمهوری در خصوص جلوگیری از تخریب سواحل و دریا در استان‌های ساحلی کشور بر این موضوع تاکید شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.