راه توسعه فرهنگی از کتاب و کتابخوانی می‌گذرد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت: تعطیلی کتابخانه ها منجر به تعطیلی فعالیت‌های کتابداران نشد و ارتباط اعضای کتابخانه‌ها و مخاطبین کتاب و کتابخوانی را از طریق فضای مجازی ادامه دادیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  معصومه حسنی خونسار، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت:  از اسفندماه سال ۹۸ که کتابخانه‌های عمومی استان به دلیل شرایط وجود ویروس کرونا تعطیل شدند، این تعطیلی منجر به تعطیلی فعالیت‌های کتابداران نشد و ارتباط اعضای کتابخانه‌ها و مخاطبین کتاب و کتابخوانی را از طریق فضای مجازی ادامه دادیم.

او افزود: فعالیت کتابداران ما از طریق معرفی کتاب، قصه گویی، نقاشی کودک، معرفی کتاب توسط کودکان و کتابداران، نمایش کتاب‌هایی که در منزل داشتند، پویش‌هایی که با مشارکت شهرداری و نهاد کتابخانه‌ها انجام شد، پویش کرمانشاه کتاب می‌خواند، ما کرونا را شکست می‌دهیم و دیگر فعالیت‌های فرهنگی ادامه پیدا کرد.

حسنی خونسار بیان کرد: پس از بازگشایی کتابخانه‌های عمومی مسائل بهداشتی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مبارزه با ویروس کرونا در زمان بازگشایی انجام شد و سیستم امانت و مطالعه در کتابخانه طبق بخشنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تغییراتی داشت که مفید واقع شد و توانستیم بدون وجود هیچ مشکلی خدمات کتابخانه‌ای را آغاز کنیم.

فضل اله رنجبر، فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان کرمانشاه  گفت: یکی از راه‌های موثر برای توسعه جامعه کتابخوانی است، بخشی از رسالت کار خبرنگاران ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است، امیدوارم در این عرصه همه خبرنگاران و اصحاب رسانه و انجمن کتابخانه‌های عمومی که یک نهادی مردمی است بانی اصلی ترویج فرهنگ کتابخوانی باشند.

رئیس انجمن کتابخانه‌های شهرستان کرمانشاه ضمن بیان اینکه کتابخوانی جایگاه بالایی در توسعه فرهنگی دارد گفت: این مثال در مورد کتابخوانی صدق می‌کند؛ همچنان که می‌گویند راه قدس از کربلا می‌گذرد، راه توسعه فرهنگی هم از کتاب و کتابخوانی می‌گذرد، افزایش دانش و آگاهی جامعه را به مسیر درست هدایت می‌کند.


انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.