مهاباد مرکز مهم اقتصادی جنوب آذربایجان غربی

مسئول روابط عمومی سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی گفت: وجود واحد‌های تولیدی خوراک دام و طیور و مراکز تولید گوشت سفید مهاباد را به مهمترین قطب اقتصادی جنوب استان تبدیل کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، محمدرضا خدرلو مسئول روابط عمومی سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی گفت: مهاباد مرکز زنجیره تولید گوشت سفید در استان است و یکی از مراکز ثقل در این حوزه محسوب می‌شود همچنین واحد‌های خوبی در زمینه تولید خوراک دام و طیور در این شهرستان فعال است.

او افزود: شهرستان مهاباد ظرفیت بالقوه‌ای برای تبدیل به مرکز صادراتی در جنوب استان دارد و با ایجاد پایانه‌های مجهز در این شهرستان می‌توان بازار‌های هدف کشور‌های همسایه بخصوص کشور عراق را بطور کامل پوشش داد.

خدرلو تصریح کرد: وجود پتروشیمی مهاباد از دیگر مزیت‌های توسعه‌ای این شهرستان محسوب می‌شود واحدی که همزمان ۲ محصول پلی اتیلن سبک و سنگین را تولید می‌کند با ایجاد صنایع پایین دستی پتروشیمی مهاباد می‌تواند در توسعه اقتصادی استان و کشور تأثیر بسزایی ایفا کند.

مسئول روابط عمومی سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی عنوان کرد: مهاباد در حوزه معدن هم دارای ذخایر بسیار خوبی است و نگین معدنی استان محسوب می‌شود بخصوص در زمینه ماده معدنی باریت که یکی از مواد معدنی موثر در استخراج نفت است و معادن متنوع شهرستان نیز یکی از عوامل در آمدزایی در منطقه است.

خدرلو ادامه داد: اقدامات بسیار خوبی در زمینه ایجاد زیرساخت انجام شده است بخصوص احداث جاده دسترسی ۱۵ کیلومتری به معادن که این زیر ساخت‌ها از محل حقوق دولتی معادن منطقه ایجاد می‌شود و روستا‌های موجود در مسیر این زیر ساخت‌ها نیز از آن بهره مند می‌شوند.

او ضمن تشکر و قدردانی از مشارکت اصناف، تجار، صنعتگران و معدنکاران مهاباد در کمک‌های مومنانه گفت: فعالان اقتصادی همیشه در صف اول مشارکت‌های مردمی و امور خیریه بوداند و در مبارزه با ویروس کرونا نیز با حضور همه جانبه در میدان؛ روحیه نوع دوستی را زنده نگه داشتند.

مسئول روابط عمومی سازمان صمت آذربایجان غربی اضافه کرد: در همین راستا حدود ۸۰ میلیارد ریال توسط فعالان اقتصادی شهرستان برای تجهیز بیمارستان موقت کرونا و خرید ملزومات درمانی هزینه و کمک شده است.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.