وزیر فرهنگ و ارشاد:

هنرمندان در ایام شیوع کرونا به مسئولیت اجتماعی خود عمل کردند

صالحی گفت: اهالی فرهنگ و هنر در کنار کادر درمان به میدان آمدند تا مسئولیت اجتماعی خودشان را در این دوران به خوبی ایفا کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در مراسم رونمایی از قطعه مدافعان سلامت که در وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: کادر درمان همواره  از  دوران جنگ تا کنون کنار مردم بودند؛  در سال ۵۷، حدود ۱۴ هزار پزشک عمومی و متخصص داشتیم و این کادر درمان جریان وسیعی از مسئولیت را بر عهده داشتند.

او ادامه داد: در دوران جنگ یک‌هزار کادر درمان در عملیات کربلای پنج حاضر بودند. در این عملیات ۴۰ هزار زخمی داشتیم که کادر درمان این افراد را مداوا کردند, علاوه بر آن بیمارستان‌های صحرایی در خط مقدم بودند و در عرض ۲۵ دقیقه مجروحان به مراکز درمانی صحرایی منتقل می‌شدند که اگر این بیمارستان‌ها نبود میزان تلفات ما افزایش پیدا می‌کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: کادر درمان در طول جنگ فعال بودند و معتقدم که تاریخ جنگ با تاریخ پزشکی دفاع مقدس عجین شده است.

صالحی افزود: ۱۰۰ هزار مجروح شیمیایی در جنگ داشتیم که کادر درمان در برابر بیماران شیمیایی پیروز شدند و امروزه بیماری کرونا مثل بروز حملات شیمیایی جدید است، به همین دلیل فضای فرهنگ و هنر در کنار کادر درمان به میدان آمدند و معتقدم که مسئولیت اجتماعی خودشان را در این دوران به خوبی ایفا کرده اند.


بیشتر بخوانید


در ادامه  و در جمع خبرنگاران صالحی بیان کرد: خبرنگاران در عمل به مسئولیت‌های اجتماعی فعال بودند به طوری که در سال ۹۸ که با سیل شروع و با  شیوع بیماری کرونا به پایان رسید، این قشر به نحو احسن مسئولیت اجتماعی خود را ایفا کردند و اصحاب رسانه در این دوران سخت در کنار مردم بودند.

او بیان کرد: اصحاب رسانه در چنین شرایط سختی مشکلات مردم را فراموش نکردند و دغدغه‌های آنها را بازگو می‌کنند همچنین خبرنگاران در این شرایط سخت پا به پای مدافعان سلامت هم  آمده‎اند و زحمات زیادی در به تصویر کشیدن خدمات کادر درمان در کشور کشیدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بدون نام
۲۰:۱۰ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
هنرمندا چکار کردن کار واقعی رو پزشکا و پرستارها و نیروهای جهادی کردن
آخرین اخبار