روسیه یک هواپیمای دیگر امدادی به بیروت فرستاد

مقامات روسیه از اعزام یک هواپیمای دیگر حامل کمک‌های امدادی به پایتخت لبنان خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت امور اضطراری روسیه امروز پنجشنبه از اعزام یک هواپیمای دیگر حامل متخصصان و تجهیزات امدادی به بیروت، پایتخت لبنان خبر داد.

سخنگوی وزارت امور اضطراری روسیه امروز پنجشنبه گفت: یک هواپیمای «ایلیوشین ایل-۷۶» که شب گذشته از لبنان بازگشته بود، بار دیگر به همراه تیم امداد و نجات و تجهیزات ویژه به سمت بیروت پرواز کرد.

این چهارمین هواپیمای حامل کمک‌های روسیه بود که پس از انفجار روز سه شنبه بندر بیروت، به لبنان اعزام شده است.
هم اکنون بیش از ۱۰۰ نیروی امدادی و نیز پزشکان روسیه در بیروت حضور دارند. علاوه بر این، روسیه یک بیمارستان صحرایی ۵۰ تخته به لبنان فرستاده که قرار است در استادیوم رفیق حریری بیروت مستقر شود.

گفتنی است روز سه شنبه انفجار‌هایی ویرانگر بندر بیروت را به لرزه درآورد و تعدادی از ساختمان‌ها را در این بخش از پایتخت لبنان با خاک یکسان کرد به طوری که موج انفجار در کیلومتر‌ها دورتر از محل انفجار شنیده شد.

دستگاه امنیت عمومی لبنان اعلام کرد قرار است تحقیقاتی برای مشخص کردن «ماهیت دقیق حادثه» انجام بگیرد. سرلشکر «عباس ابراهیم»، رئیس دستگاه امنیتی لبنان، گفت تحقیقات اولیه حاکی از انفجار بیش از ۲۷۰۰ تن نیترات آمونیوم در انبار بندر بیروت است. همچنین خبرگزاری رویترز روز گذشته به نقل از برخی منابع آگاه در لبنان گزارش داد که تحقیقات اولیه حاکی از آن است اهمال کاری در انبار این مواد منفجره سبب به وقوع پیوستن چنین انفجار‌هایی شده است.

وزارت بهداشت لبنان اعلام کرده تا کنون بیش از ۱۳۷ نفر بر اثر این حادثه کشته و ۵ هزار نفر نیز زخمی شده اند. این در حالی است که این کشور خواهان کمک‌های جهانی برای عبور از این بحران است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار