افزایش بیماران بستری مبتلا به کرونا در سنین ۲۰ تا ۴۰ ساله گی

بیماران کرونایی بستری در سنین ۲۰ تا ۴۰ سال نسبت به موج اول افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،دکتر سید فرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل ،گفت: بیماران بستری در سنین ۲۰ تا ۴۰ سال نسبت به موج اول افزایش یافته است.

او با بیان اینکه ۲۲ شهر مازندران در وضعیت قرمز قرار دارد و ما در خیز دوم بیماری کرونا هستیم، افزود: این بیماری تغییر رفتار و تغییر ماهیت عملکرد داده و میزان سرایت ویروس کرونا ۱۰ برابر شده است.

دکتر جلالی با بیان اینکه علت خیز دوم این بیماری عدم رعایت مردم در دو یا سه هفته گذشته است، گفت: مازندران در روز‌های تعطیل تقریبا به اندازه جمعیت استان، مسافر دارد و این موضوع باعث می‌شود آلودگی‌هایی را به این استان آورده و آلودگی هاى اینجا را به استان‌های خود منتقل کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه عامل اصلی شیوع دوم این بیماری عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی است، ادامه داد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و شستشوى مکرر دست‌ها بسیار مهم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل، گفت: استفاده از ماسک بسیار اهمیت داشته و ثابت شده اگر رعایت ۹۵ درصدی از سوی مردم انجام شود اثر بخشی قطعى و بارزى در کاهش تعداد بیماران خواهد داشت که با رعایت کمتر از ٩٠ درصدی ماسک این میزان کاهش بیماری اتفاق نخواهد افتاد.

انتهای پیام/ س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار