ثبت۱۳۶ موقوفه با نیت "عید غدیر" در خراسان‌ جنوبی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی از ثبت۱۳۶ موقوفه با نیت "عید غدیر" در خراسان‌ جنوبی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، حجت الاسلام بخشی‌پور مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: غدیر یک تکلیف الهی و دستور خداوند به حضرت محمد (ص) بود و باید در این ایام مسئله ولایت به درستی در جامعه تبیین شود.

او افزود: آحاد جامعه باید برای ترویج فرهنگ غدیر به‌عنوان فرهنگ برتری ارزش‌ها و پیروی از فضیلت‌های الهی و معنوی تلاش کنند و شاید یکی از بهترین راه‌ها برای این منظور، موضوع وقف است.

حجت الاسلام بخشی‌پور بیان کرد: هر ساله از محل موقوفاتی که توسط واقفین برای عید قربان و غدیر وقف شده برنامه‌هایی از جمله اطعام روز عید غدیر، قربانی کردن، برگزاری مراسمات جشن و شادمانی و صدقه به نیازمندان اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ۱۳۶ موقوفه با نیت غدیر در خراسان جنوبی به ثبت رسیده است تصریح کرد: باید برای غدیر موقوفاتی داشته باشیم تا با استفاده از این موقوفات فرهنگ غدیر را در جامعه نهادینه کنیم.

او با بیان اینکه بیشترین موقوفات مرتبط با غدیر مربوط به شهرستان فردوس با ۸۴ موقوفه است ادامه داد: در شهرستان طبس ۲۶ موقوفه، بشرویه ۴ موقوفه، بیرجند ۱۰ موقوفه، قاین، سرایان، خضری و خوسف هم هر کدام سه موقوفه با نیت غدیر به ثبت رسیده است.


بیشتر بخوانید 


حجت الاسلام بخشی‌پور  با اعلام اینکه بیش از ۹ هزار و ۷۴۶ موقوفه در استان وجود دارد که بیش از ۵۰ درصد این موقوفات دارای کاربری کشاورزی است عنوان کرد: با توجه به اینکه اکثر نیات ثبت شده در استان مذهبی و ویژه روضه‌خوانی و عزاداری است تاکنون وقف برای غدیر نتوانسته در بین خیرین به خوبی تبیین شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با قدردانی از واقفان خیراندیشی که اقدام به ثبت ملک خود در قالب سنت حسنه وقف می‌کنند عنوان کرد: علاقه‌مندان به فریضه وقف می‌توانند در صورت تمایل به انجام وقف فردی یا جمعی با نیت فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ علوی و غدیر بپردازند.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.