ایجاد فضای کسب و کار در گرو آموزش‌های مهارتی است

سرپرست فرمانداری شهرستان بانه گفت: احیاء و ایجاد فضای کسب و کار جزء با توجه ویژه به آموزش‌های مهارتی امکان پذیر نیست

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، اسماعیل رستم پور سرپرست فرمانداری شهرستان بانه در جلسه شورای مهارت این شهرستان که با حضور بهزاد رحیمی نماینده مردم شریف شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی و سید جمیل احمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان برگزار شد با تاکید بر اهمیت آموزش‌های مهارتی در شرایط کنونی کشور گفت: احیاء و ایجاد فضای کسب و کار جزء با توجه ویژه به آموزش‌های مهارتی امکان پذیر نیست.

رستم پور بیان داشت: شورای مهارت از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که لازم است که دستگاه‌های اجرایی سطح شهرستان با حضور مستمر و همکاری لازم در راستای تصمیم گیری و تصمیم سازی در حوزه آموزش‌های مهارتی به عنوان یکی از ارکان اصلی توسعه پایدار شهرستان بانه همت گمارند.

سرپرست فرمانداری شهرستان بانه افزود: مهارت به عنوان یکی از ارکان اصلی ایجاد اشتغال مولد و پایدار و شرط لازم برای حیات افراد در فضای کسب و کار است که افراد فعال در این حوزه باید نسبت به ارتقاء مهارت‌های تخصصی شغل خود از طریق آموزش‌های مهارتی اقدام نمایند و افراد جویای کار فاقد تخصص نیز می‌توانند با بهره مندی از آموزش‌های مهارتی به افراد متخصص و ماهر در حوزه کسب و کار مورد علاقه خود مبدل شوند.

وی از تصمیم فرمانداری شهرستان بانه در راستای تصویب کلیه فعالیت صنایع سطح شهرستان منوط بر وجود پیوست آموزشی آن خبر داد و گفت: صنایع شهرستان بانه مکلفند تا با احصاء نیاز‌های مهارتی خود و ابلاغ آن به مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان بانه نسبت به تربیت و تامین نیروی متخصص و ماهر خود اقدام نمایند.
رستم پور گفت: اگر می‌خواهیم گام مهم و موثری را در افزایش تولیدات داخلی و ارتقاء کیفیت و بهره وری تولیدات داخلی برداریم ناگزیر به توجه ویژه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای هستیم.

این مقام مسئول با ابراز خرسندی از تدوین سند توسعه آموزش‌های مهارتی با رویکرد محلی و منطقه‌ای شهرستان بانه اظهار داشت: کلیه دستگاه‌های اجرایی سطح شهرستان با مطالعه دقیق این سند نسبت به ارسال پیشنهادات، نظرات و اعلام نیاز‌های آموزشی خود بخ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در اسرع وقت اقدام و تلاش و همت خود را در جهت اجرای این سند مهم و ضروری به کار بندند.

سرپرست فرمانداری بانه مغفول ماندن حوزه گردشگری شهرستان بانه به عنوان یک مزیت نسبی را از کاستی‌های این شهرستان در برنامه ریزی‌های صورت گرفته دانست گفت: آموزش‌های مهارتی با ورود به این حوزه و تربیت نیروی متخصص در این بخش می‌تواند گامی تاثیرگذار را در رونق بخش گردشگری شهرستان بردارد.

در پایان رستم پور از حمایت فرمانداری شهرستان بانه از طرح‌های مهارتی متناسب با نیاز بازار کار در این شهرستان خبر داد و گفت: امیدواریم با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان شاهد رشد و شکوفایی بیش از پیش آموزش‌های مهارتی در این شهرستان باشیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.