به مناسبت هفته جهانی ماسک؛

به چالش «ماسک بزن» بپیوندید

مدیرکل سازمان بهداشت جهانی گفت: با پیوستن به چالش ماسک بزن ماسک‌های خود را به نمایش بگذارید.  

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، تدروس آدهانوم، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت در پیامی ویدئویی از آغاز هفته جهانی ماسک خبر داد و گفت:  هر روز هر جا که می‌روم دو چیز همراهم است؛ اول  محلول ضد عفونی کننده دست تا بتوانم دستانم را تمیز نگه دارم و دوم یک ماسک برای محافظت از خودم و دیگران در مقابل کووید۱۹.  

مدیرکل سازمان بهداشت جهانی ادامه داد: هفته جهانی ماسک از جمعه آغاز شد و امروز سازمان جهانی بهداشت چالش جدید ماسک بزن را راه انداخته است.

او در ادامه گفت: از همه شما تقاضا دارم از ماسکی استفاده کنید که بینی، دهان و چانه‌ شما را بپوشاند، فاصله‌ فیزیکی را رعایت کنید، دستان خود را تمیز کنید، از حضور در اماکن شلوغ خودداری کنید و هنگام سرفه دهان و بینی خود را بپوشانید.

آدانوم اظهار کرد: همه ما باید در شکستن زنجیره‌ انتقال و کنترل این بیماری همه گیر نقش داشته باشیم. با استفاده از ماسک فقط از خودتان محافظت نمی‌کنید بلکه پیام اتحاد و محافظت از دیگران به ویژه افراد آسیب پذیر را چه در زمان استفاده از ماسک طبی وقتی که از فرد بیمار مراقبت می‌کنید، چه با پوشیدن ماسک پارچه‌ای سه لایه، در زمان استفاده از حمل و نقل عمومی، خرید مواد غذایی و حضور در مکان‌های شلوغ، منتقل می‌کنید.

مدیرکل سازمان بهداشت جهانی ادامه داد: با پیوستن به چالش ماسک بزن ماسک‌های خود را به نمایش بگذارید؛ یک عکس یا ویدئو از خود در زمان استفاده از ماسک بگیرید و آن را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید و دوستان خود را به این چالش دعوت کنید.  

آدانوم گبرسیوس در پایان اضافه کرد: ما همان‌هایی هستیم که می‌توانیم به این همه گیری پایان دهیم؛ بنابراین ماسک بزنید و تمام  اقدامات پیشگیرانه را انجام دهید. جان افراد را نجات دهید.  


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

برچسب ها: ماسک ، کووید ۱۹
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
جوون بدون ماسك = قاتل و بايد فورا كشته بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۵ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
بعد از شيش ماه ميگه ماسك واجبه شيش ماه ديگه هم ميگه هواكشم عين ماسك واجبه
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۲:۱۱ ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
چرا خودت نمی پیوندی از زمانی که کرونا اومده یک بار هم ندیدیمت ماسک بزنی اول خودت ماسک و عینک شیلد بزن دستکش بپوش طی روز که در محل کارت هستی بعد به دیگران در جهان سفارش کن بپیوندیت جناب مدیررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررسازمان جهانی بهداشت افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد .
آخرین اخبار