راهکار جدید ونزوئلا برای دور زدن تحریم‌های آمریکا

خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت شرکت نفت ونزوئلا برای گریز از تحریم‌های آمریکا، هزینه‌های حمل و نقل طلای سیاه برای مشتریانش را خودش متقبل می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رویترز در مطلبی نوشت: شرکت دولتی نفت ونزوئلا شروع به حمل محموله‌های نفتی خویش کرده است و هزینه‌های معاملات عرضه نفت خام را تقبل می‌کند. این اقدام با هدف کمک به مشتریانی است که به خاطر تحریم‌های آمریکا برای اجاره کشتی برای حمل و نقل نفت خام این کشور دچار مشکل هستند.

بنا بر گزارش رویترز، اسناد داخلی شرکت دولتی نفت ونزوئلا نشان می‌دهد این شرکت دست کم از ماه آوریل با مشتریان درازمدت و نیز مشتریان جدید توافق کرده است هزینه‌های حمل و نقل و بعضا عوارض گمرکی را تقبل کند. در توافقات پیشین، خریداران نفتی کشتی‌هایی را به بنادر ونزوئلا می‌فرستادند تا نفت خام را بارگیری کنند.

یک مقام اجرایی این شرکت گفت: «ما شروع به استفاده از ناوگان خودمان و نیز ناوگان تحت کنترلمان کرده‌ایم.»

بر اساس توافقات جدید، خریداران بندر تحویل نفت را مشخص می‌کنند و شرکت نفت ونزوئلا مسئول رساندن نفت به آنجاست.

رویترز در ادامه نوشت: این راهبرد که برخی کشور‌های دیگر نظیر ایران که آمریکا تحریم کرده نیز از آن استفاده می‌کنند در صورت ناتوانی ونزوئلا در دستیابی به شمار کافی از کشتی‌ها، عمر کوتاهی خواهد داشت.

منابع این شرکت و نیز منابع کشتیرانی می‌گویند از بیش از ۱۲ کشتی تحت کنترل شرکت نفت ونزوئلا فقط چهار کشتی طبقه بندی و بیمه معتبر دارند.

همچنین فارغ از مسیر کوتاه نفتی تا کوبا، بیشتر کشتی‌های ناوگان نفت‌کشی ونزوئلا در سال گذشته در آب‌های ونزوئلا باقی مانده‌اند، زیرا در اثر تحریم‌ها فاقد بیمه یا گواهی‌نامه لازم برای حرکت در آب‌های بین‌المللی هستند یا این که به درد سفر دریایی نمی‌خورند.

برخی کشتی‌ها نیز فاقد شرکت عامل هستند، زیرا شرکت نفت ونزوئلا پول شرکت‌هایی را که مدیریت کشتی و خدمه را بر عهده دارند، نپرداخته است. همچنین برخی کشتی‌ها نیاز به تعمیرات دارند و شرکت نفت ونزوئلا قادر به تامین قطعات لازم یا پرداخت هزینه تعمیرات نیست. برخی شرکت‌های خارجی هم به خاطر عدم پرداخت هزینه‌های قبلی تعمیرات از این شرکت شکایت کرده اند.

به نوشته رویترز، از سال گذشته میلادی، شرکت نفت ونزوئلا کشتی‌های خود را نزدیک خود نگاه داشته است تا از خطر توقیف آن‌ها یا توقیف محموله آن‌ها از سوی طلبکاران خارجی بگریزد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار