تولید سالانه ۴۶ میلیون قطعه بچه ماهی در چهارمحال و بختیاری

پارسال ۴۶ میلیون قطعه بچه ماهی قزل‌آلا در استان چهارمحال و بختیاری تولید و تکثیر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، پرویز منصوری مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: ۴۶ میلیون قطعه بچه ماهی قزل‌آلا در سال گذشته در این استان تولید و تکثیر شده است.

او با بیان اینکه سالانه حدود ۴۶ میلیون قطعه بچه ماهی در استان تولید می‌شود افزود: استان سالانه به بیش از ۱۰۰ میلیون قطعه بچه ماهی نیاز دارد که در حال حاضر مازاد نیاز استان از دیگر استان‌ها تأمین می‌شود.


بیشتر بخوانید


منصوری اضافه کرد: با توجه به میزان نیاز استان به بچه ماهی می‌توان با ایجاد مرکز تولید بچه ماهیان اصلاح نژادشده و عاری از بیماری (SPF) این نیاز را برطرف کرد.

او با اشاره به اینکه ۳۳ مزرعه تولید بچه ماهی قزل آلای رنگین کمان در استان فعالیت می‌کنند ادامه داد: شهرستان اردل با تولید ۱۸ میلیون قطعه بچه ماهی بیشترین میزان تولید را در استان دارد.

منصوری گفت: ارزش اقتصادی این محصول تولیدی در استان در سال گذشته بالغ بر ۲۷۶ میلیارد بوده است که از خروج ثروت از استان جلوگیری کرد.

او با بیان اینکه برای این کار نیاز به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است خاطر نشان کرد: در این زمینه رایزنی‌هایی انجام شده است و در صورت تامین سرمایه‌گذار مرکز تولید بچه ماهی اصلاح‌نژادشده در استان راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.