افزایش تولید در واحد سطح با مکانیزه شدن مزارع پرورش ماهی

مدیر شیلات و آبزیان چهارمحال و بختیاری گفت: می‌توان با مکانیزه کردن مزارع پرورش ماهی و استفاده از تجهیزات مناسب میزان بهره وری آب و به دنبال آن میزان تولید در واحد سطح را افزایش داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، پرویز منصوری مدیر شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری به اثرات خشکسالی بر این صنعت اشاره کرد و افزود: آب، عامل و فاکتور اصلی در پرورش آبزیان است، بنابراین بدون شک خشکسالی می‌تواند به عنوان یک عامل محدود کننده در این زمینه مطرح باشد.

او گفت: می‌توان با مکانیزه کردن مزارع و استفاده از تجهیزات مناسب میزان بهره‌وری آب و به دنبال آن میزان تولید در واحد سطح را افزایش داد.


بیشتر بخوانید


منصوری با بیان اینکه آبزی‌پروری نیز همانند سایر فعالیت‌های تولیدی نیاز به سرمایه ثابت و در گردش دارد اضافه کرد: در حال حاضر تا حدود ۸۰ درصد از حجم سرمایه‌گذاری برای متقاضیان در صورت تامین اعتبار از طریق تسهیلات قابل تامین است.

منصوری، ارزش مجموع محصول تولیدی استان در سال ۹۸ را بیش از چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بیان کرد و ادامه داد: ورود سرمایه در بخش آبزیان می‌تواند سهم قابل توجهی در اشتغال و توسعه استان داشته باشد.

او به ضرورت توسعه صنعت آبزی‌پروری به دنبال افزایش جمعیت و نیاز به تامین مواد غذایی اشاره و اضافه کرد: توسعه آبزی‌پروری نوین و استفاده بهینه از منابع آبی به توسعه این امر کمک قابل توجهی می‌کند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار