رسانه‌ها و مطبوعات شریک امنیتی جامعه

مدیرکل دفتر امنیتی انتظامی استانداری کرمانشاه گفت : ما رسانه‌ها و مطبوعات را شریک امنیتی خودمان می‌دانیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، نصرت الله مرادی مدیرکل دفتر امنیتی انتظامی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه در شرایط فعلی تولید امید بهترین سپر ملی برای امنیت ملی کشور و استان است، گفت : به حمدالله این رسالت و ماموریت خطیر به خوبی توسط جامعه رسانه‌ای در حال اجراست.

او گفت : ضرورت دارد که جامعه رسانه‌ای ضمن طرح مطالبات مردم و نقد عملکرد‌ها نسبت به هجمه‌ها و تخریب‌های دشمن حساس باشد چرا که دشمن برای غلبه اول به دنبال مایوس کردن مردم و شکستن اراده‌هاست.

او افزود: ترویج هرگونه یاس و ناامیدی در جامعه خواست دشمن و خلاف مصالح ملی و امنیت ملی کشور است.

او تلاش برای ایجاد امنیت و آرام کردن روح و روان جامعه را وظیفه همگانی دانست و افزود: رسانه‌ها در تزریق آرامش به جامعه می‌توانند بسیار تاثیرگذار عمل کنند و از این رو ما آن‌ها را شریک امنیتی خود می‌دانیم.

مرادی با بیان اینکه نگاه ما به امنیت نرم افزاری است، ادامه داد: به اعتقاد ما امنیت با حضور مردم و به دوش آن‌ها پایدار می‌شود نه با افزایش تعداد دستگاه‌های امنیتی و از این رو تکیه ما در امنیت بیشتر بر مشارکت فعال مردم است.

او با بیان اینکه جمهوری اسلامی با یک آرمان و ایدولوژی خاص دارای دشمنانی در سطح دنیا است، گفت: برای مقابله با اشرار و دشمنانی که قصد آسیب به امنیت ما دارند باید به سلاح‌های بازدارنده مجهز شویم و براساس آیه صریح قرآن کریم نیز خداوند فرموده‌اند که با کسانی که اهل مدارا نبودند باید به صورت قهری برخورد کرد.

او تامین امنیت مردم و آرام کردن روح و روان جامعه را وظیفه دستگاه‌های امنیتی دانست، افزود: برای تامین امنیت نیاز به همراهی مردم و به خصوص مشارکت فعال رسانه‌ها هستیم که خوشبختانه در استان کرمانشاه به خوبی شاهد این همراهی هستیم.

او امنیت موجود در استان کرمانشاه را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: اگرچه شیوع کرونا منجر به بروز مشکلات اقتصادی و روحی و روانی برای مردم کشور و استان شده، اما خوشبختانه شاهد جو آرامی در استان هستیم و این ناشی از درک بالای مردم و همراهی و مشارکت آن‌ها در تامین امنیت است.

مدیرکل دفتر امنیتی انتظامی استانداری کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه امروز ناامنی تنها به درگیری مسلحانه نیست، گفت: امروز یک برخورد غلط و یک بدرفتاری می‌تواند منجر به ایجاد یک گفتمان ناصواب شود و روح و روان جامعه را به هم بریزد.

مرادی با تاکید بر اینکه امروز باید از مردم بیشتر بخواهیم در تامین مقوله امنیت با دستگاه‌های متولی همکاری و مشارکت کنند، افزود: امنیت را باید با حفظ حرمت و تکریم مردم به دوش خود مردم بگذاریم.

او بار دیگر با قدردانی از تلاش و زحمات رسانه‌ها به خصوص در چند ماه اخیر شیوع کرونا که به خوبی به اطلاع رسانی پرداختند، گفت: توصیه ما به رسانه‌ها این است که در انعکاس خبار و اطلاع رسانی به جامعه توجه داشته باشند و اخبار را به موقع خود و در شرایط مناسب منعکس کنند.

او افزود: امروز بخشی از آرامش جامعه فارغ از اضطرابی که کرونا ایجاد کرده مرهون اطلاع رسانی خوب رسانه‌ها و تلاش و زحمات خبرنگارانی است که موقعیت شناسی و زمان سنجی خوبی دارند و اخبار را به موقع و صحیح به اطلاع افکار عمومی می‌رسانند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار