کاشان پایتخت نهج البلاغه ایران معرفی شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: همزمان با عید سعید غدیر خم، کاشان به عنوان پایتخت نهج البلاغه ایران معرفی ‌شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام و المسلمین رمضانعلی معتمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، در جلسه شورای راهبردی ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های استان اصفهان با تبریک دهه مبارک ولایت و امامت و عید سعید غدیر خم گفت: همزمان با این روز خجسته وعید الله الاکبر، کاشان به عنوان پایتخت نهج البلاغه ایران معرفی و ستاد‌های شهرستانی آن نیز تشکیل می‌شود.

او، با بیان اینکه ظرفیت استان اصفهان و شهرستان کاشان در حوزه نهج البلاغه سبب شد این شهر به عنوان پایتخت نهج البلاغه ایران به مدت دو سال انتخاب شود، گفت: این انتخاب بر اساس ظرفیت موسسات فرهنگی قرآن و عترت و کانون‌های فرهنگی هنری فعالی در کاشان که بر روی شرح، تفسیر و حفظ نهج البلاغه فعالیت می‌کنند و حافظان نهج البلاغه زیادی در کاشان معرفی شد.
به گفته او، پیوست‌های فرهنگی، هنری، رسانه‌ای و دینی برای پایتختی نهج البلاغه ایران به میزبانی کاشان برنامه ریزی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اظهار امیدواری از اینکه در طول ۲ سالی که کاشان پایتخت نهج البلاغه ایران است کار‌های فاخر و ماندگاری در این حوزه انجام شود افزود: مهمترین و اثرگذارترین موسسات فرهنگی قرآن و عترت در حوزه نهج البلاغه در کاشان فعالیت دارند که یکی از آن‌ها موسسه امیرالمومنین (علیه السلام) است و سالانه تعداد قابل توجهی از حافظان نهج البلاغه در این موسسات تربیت می‌شوند.

حجت الاسلام و المسلمین معتمدی، با اشاره به تدابیر اجرای برنامه‌های متنوع و خوبی برای دو سال پایتختی نهج البلاغه کاشان یادآور شد: این برنامه‌ها به مرکزیت کاشان انجام می‌شود البته ستاد استانی را در اداره کل تشکیل داده‌ایم؛ ستاد‌های شهرستانی نیز تشکیل می‌شود، اما موضوع در کاشان به طور جدی‌تر پیگیری خواهد شد.

او، تصریح کرد: برنامه‌های پایتختی نهج البلاغه ایران با نماینده، ولی فقیه و امام جمعه کاشان، نماینده، ولی فقیه و امام جمعه اصفهان، استاندار و سایر مسئولان هماهنگ شده تا بتوانیم از این ظرفیت استفاده مطلوب برده و فعالیت‌های فرهنگی، هنری، دینی در قالب موسسات و آموزشگاه‌ها و مساجد انجام دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با تاکید بر اینکه درمورد پایتختی نهج البلاغه ایران برای کل کشور برنامه داریم، تصریح کرد: جشنواره‌ها، مسابقات، شرح و تفصیل‌ها و حفظ نهج البلاغه را برای این دو سال برای کل کشور برنامه ریزی کردیم که در این مدت برگزار خواهد شد و پیوست‌های فرهنگی، هنری، رسانه‌ای و دینی برای این پایتختی در دستور کار قرار دادیم.

او، اظهار داشت: ان شالله بتوانیم با استفاده از ظرفیت ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها و اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه بتوانیم گام موثری برای ترویج و نشر نهج البلاغه و معرفی کلام نورانی امیرالمومنین علیه السلام برداریم.

میثم نمکی رئیس اداره کاشان، نورمحمد رحیمی رئیس اداره فریدونشهر، فرهاد نیکنام رئیس اداره لنجان، فرامرز رادمنش رئیس اداره شاهین شهر به عنوان دبیران مناطق به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین ابوالفضل یعقوبی به عنوان مسئول امور شهرستان‌های اداره کل معرفی شد.

شایان ذکر است: شورای راهبردی ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های استان اصفهان با حضور اصغر مختاری معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای، محمدعلی جعفری معاون امور هنری و سینمایی، حمیدرضا ملکوتی خواه سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع، حجت الاسلام و المسلمین ابوالفضل یعقوبی رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل در این اداره به صورت وبینار برگزار شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.